rzetelna relacja profesjonalnych dziennikarzy Re: Co z newsami na ICM

Autor: Marek Moskal (moskit_at_irc.p-l)
Data: Fri 13 Aug 1999 - 16:32:03 MET DST

Krzysztof Krzyżaniak napisal(a) dnia [13 Aug 1999]:

>A ja specjalnie dzisiaj przysiadłem do alt.binaries i usiłowałem
>znaleźć tę pornografię dziecięcą. I efekt poszukiwania (ok. dwie
>godziny) był żaden. To znaczy grupy oczywiście istnieją, tyle że jakoś
>bez tych zdjęć. Widocznie dziennikarze Rzeczpospolitej są bardziej
>doświadczeni ode mnie.

Piszący artykuł są starymi wygami Internetu i mają dobrze wypracowane
metody znajdowania takich materiałów:
"
Przejrzeliœmy zasoby tam dostępne i rzeczywiœcie nie znaleŸliœmy grup o
nazwach, które sugerowałyby ostrš pornografię, takich jak te, które
widzieliœmy na serwerze ICMMiK.
"

Poniższe się nadaje raczej na prhn:

* Jak powszechnie wiadomo USENET to tak zwana grupa dyskusyjna zajmująca
się tym co opisano poniżej:
"
Przypomnijmy, że na serwerze ICMMiK łatwo (seria "kliknięć" myszš
komputera) można było zostać subskrybentem tzw. grupy dyskusyjnej USENET
zajmujšcej się rozpowszechnianiem zdjęć pornograficznych z dziećmi.
"

* Protokół internetowy służy do automatycznego radzenia sobie z treściami.
W sumie niezłe podsumowanie IP ;) Wydaje mi się że autorom chodziło o coś
innego, ale "protokół internetowy" kojarzy się jednoznacznie nielaikom.
"
lepsze byłoby kompleksowe rozwišzanie, mechanizm, który automatycznie
radziłby sobie z treœciami naruszajšcymi czyjeœ dobra, uczucia lub
przepisy prawa. Szansę na taki mechanizm może stwarzać protokół
internetowy (coœ podobnego w swej istocie do protokołu dyplomatycznego, z
tym że na miejsce przedstawicieli państw należy wstawić użytkowników
Internetu).
"

* Zdjęcia w USENEcie są rozsyłane przez strony.
"
Przy tego rodzaju przestępczoœci ważne jest współdziałanie i dobry kontakt
z administratorami sieci, którzy na bieżšco powinni pilnować tego, co się
dzieje na ich stronach.
"

I za to właśnie dziennikarzy nie lubie - piszą bzdury o rzeczach o których
nie mają zielonego pojęcia.

--
					(moskit_at_irc.pl)