Re: Co z newsami na ICM

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 13 Aug 1999 - 15:37:29 MET DST

Dnia 13 Aug 99 o godz. 11:16, Maciek Uhlig napisal(a):

> A wydawac by sie moglo, ze dzentelmeni nie dyskutuja o faktach. :-)
>
> Jest faktem, ze w hierarchii alt przesylane sa zdjecia pornograficzne,
> w tym m.in. pornografia dziecieca. Jest tez faktem, ze do niektorych z
> serwerow, na ktorych ta hierarchia jest utrzymywana, mozna sie dostac
> bez podawania jakichkolwiek hasel i dokumentow swiadczacych o wieku.
Do niektorych????
Widziales gdzies serwer *newsowy*, ktory by sprawdzal wiek?
I w jaki sposob?
> Jest rowniez faktem, ze rozpowszechnianie pornografii dzieciecej jest
> zabronione niezaleznie od wieku ogladajacych.
>
> Oprocz tego (na marginesie) jest tez faktem, ze serwis ICM powstal i
> jest utrzymywany (nie wiem w jakiej czesci, ale sadze, ze w dosc
> istotnej) ze srodkow KBN pochodzacych z budzetu Panstwa.
>
> A oprocz tego wszystkiego jest tez faktem, ze oprocz pornografii za
> pomoca Usenetu sa rozpowszechniane rowniez tzw. warezy, czyli pirackie
> oprogramowanie, co jest prawnie zabronione.

Oczywiscie ze to jest faktem.
Natomiast wyrazone miedzy wierszami w notatce z "Rz" przekonanie, jakoby to
ICM byl odpowiedzialny za rozpowszechnianie pornografii dzieciecej na swoim
serwerze, jest juz tylko wredna insynuacja.
I tego sie czepiam.
Przeciez znasz zasade dzialania newsow :-) i zdajesz sobie sprawe, ze za
wymienione powyzej przez ciebie fakty trudno odpowiedzialnoscia obciazac ICM.
A to wlasnie zrobili pismacy z "Rz".
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl