Re: Co to jest spam?

Autor: Dawid Kuroczko (dk_at_PLEASE--REMOVE--THIS.ssw.krakow.pl)
Data: Thu 24 Jun 1999 - 23:40:43 MET DST

24 czerwca, godzina 12:48, na pl.internet.polip pisze Adam Nojszewski:
> Witam

> Nurtuje mnie pytanie, czy wyslanie oferty handlowej do firmy, na adres
> umieszczony na stronie kontakt na ich WWW jest spamem? Dodam, ze oferta
> lezy jak najbardziej w polu zainteresowania firmy do ktorej chce ja
> wyslac, a oferty wysylane sa pojedynczo i w nieduzych ilosciach (zaden
> bulk mail). Sam tepie spammerow i nie chcialbym sie sam takim stac.

Wydaje mi się, że wystarczy, że tekst listu będzie sugerował, że
nie jest to kolejny z tysięcy adresatów -- czyli nagłówek z dokładnym
adresem, a w treści listu informacje dlaczego do nich piszesz
(że zajmujecie się podobną branżą, że znalazłeś ich adres na
ich stronie WWW i sądzisz, że może ich to zainteresować, etc.).

Najbardziej denerwujące w SPAMie jest to, że jest on bezosobowy,
jest się po prostu jednym z przypadkowych adresatów. Heh, ostatnio
dostałem nawet list zaczynający się od słów "TO NIE JEST SPAM",
a następnie tłumaczący, że sam się zapisałem -- akurat, z kilku
adresów? I to takich, których używam do newsów, a nie do list
dyskusyjnych? Swoją drogą na friko5.onet.pl przydałby się
adres abuse... Nie ma niestety, dostałem zwrot... :(

  Pozdrawiam,
      Dawid Kuroczko

--