Re: Co to jest spam?

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Thu 24 Jun 1999 - 16:08:43 MET DST

On Thu, 24 Jun 1999 12:48:58 +0200, Adam Nojszewski
<anojszewski_at_atnet.pl> wrote:

>Witam
>
>Nurtuje mnie pytanie, czy wyslanie oferty handlowej do firmy, na adres
>umieszczony na stronie kontakt na ich WWW jest spamem? Dodam, ze oferta
>lezy jak najbardziej w polu zainteresowania firmy do ktorej chce ja
>wyslac, a oferty wysylane sa pojedynczo i w nieduzych ilosciach (zaden
>bulk mail). Sam tepie spammerow i nie chcialbym sie sam takim stac.

Nie. Nie jest. Publicznie podano adres jako adres kontaktowy. Mail
jest merytoryczny - niekoniecznie musi zainteresowac ale ma
merytoryczny sens. Ja np. nie traktuje jako spamu splywajacej do mnie
korespondencji od firm z branzy - chocby byly to oferty obok moich
zawodowych zainteresowan (mam swoja dzialke, niekoniecznie wyraznie
ujawniona w sieci - oferty dotyczace innej dzielki mnie moga nie
interesowac ale spamem poki co nie sa...) czy tez "przynoszace drzewo
do lasu" czyli oferujace mi to co sam moge zaoferowac - ot, margines
bledu w identyfikacji odbiorcy. Zwykle z tresci takiego maila widac
kto i dlaczego podjal podejrzenie iz temat moze mnie zaciekawic.

Spamem jest slanie maili absolutnie nieuzasadnionych - lancuszkow
szczescia, reklamy masci na szczury, wakacji na Bahamach za dolara -
nikomu i nigdzie nie sugerowalem ze czyms takim bylbym zainteresowany
(bo ze elektronika jestem zainteresowany - wynika ze stron na
www.ite.waw.pl).

>Dotychczasowo wysylam ofery faksem, ale sporo firm ma e-mail i wolal bym
>uzywac tego sposobu.

Jesli zrobisz to z sensem czyli wlasciwe tresci do wlasciwych
odbiorcow (a nie reklama wody swieconej i prezerwatyw w jednym
mailu...) a zwlaszcza jesli powolasz sie na tresci wystawione w ich
witrynie webowej to nie sadze zeby ktos mogl to potraktowac jako spam.

Darek