Re: ORBS, jeszcze raz

Autor: Jacek Zapala (jacek_at_ipartners.pl)
Data: Mon 21 Jun 1999 - 22:35:18 MET DST

On 21 Jun 1999, Szymon Sokol wrote:

> Jacek Zapala <jacek_at_ipartners.pl> wrote:
>

> : On 18 Jun 1999, Daniel Podlejski wrote:
>
> :> Prędzej zmienią providera. Tak jest smutna prawda ...
>
> : Dla mnie to wcale nie jest _smutna_ prawda.
>
> To *jest* _smutna_ prawda. Bo to żywy przykład prawa Kopernika-Greshama
> ("gorszy pieniądz wypiera lepszy", w tym wypadku, gorszy ISP wyprze
> lepszego).

A dla mnie dlatego ta prawda nie jest smutna, ze nie pojawi sie kolejny
"jedynie sluszny" protokol (ktory wcale nie musialby byc dostepny za
darmo dla wszystkich), bo po prostu nikt nie zmusi userow, zeby z
niego korzystali. Jest to naturalna ochrona przed potencjalna
monopolizacja.

Mnie juz wystarczy jedynie slusznych standardow, ktore pojawily sie z
braku odpowiednio silnej konkurencji.

Dopiero, gdy ktos wymysli protokol, ktory przez wiekszosc zostanie uznany
za sensowniejszy od dotychczas istniejacych, to bedzie mial szanse stania
sie standardem.

        Jacek