Re: TP Internet?

Autor: -=BebeK=- (bebek_at_btsnet.com.pl)
Data: Thu 17 Jun 1999 - 12:42:51 MET DST

Łukasz Rzepecki wrote:
/.../
> A ja juz jestem na kupnie modemu radiowego! Nie wiesz czy to
> sa informacje pewne (o dostepie do inetu - ryczalt) ?
> Jesli tak, to nie bede wydawac 6000 PLN na radiolinie,
> tylko poczekam na takie cos... Niestety u mnie nie ma callbacka,
> ani nawet dzierzawki sie nie da zalozyc (tak powiedzieli w TPSA).
> A mieszkam w centrm Krakowa... ;|

Ktos juz kiedys to przytoczyl...

---
Za Głosem Szczecińskim z 8.06.199 r.:
Najtańszy internet w Europie?
Niech żyje konkurencja
     Mieszkańcy Szczecińskiego mają szansę na najtańsze w Europie
internetowe połączenia. Telekomunikacja Polska S.A. rozpoczęła już we
wszystkich zakładach telekomunikacji z byłego województwa szczecińskiego
instalowanie i testowanie urządzeń, które pozwolą na jednoczesne
korzystanie
z telefonu i Internetu. Będzie to nowa usługa TP S.A. - nadano jej nazwę
HIS. Opłata za telefon będzie taka, jak dotychczas: abonament plus
rozmowy.
Za korzystanie z Internetu zaś stała, miesięczna opłata bez względu na
czas
i liczbę połączeń.
     Rzecznik prasowy szczecińskiej Telekomunikacji, Robert Stylo
stwierdził, że wysokość tej opłaty nie została jeszcze ustalona. Z
innych
źródeł można się dowiedzieć, że obecne przymiarki są takie, aby wynosiła
około 100 zł.
     Urządzenia są instalowane i testowane, abonenci będą mogli z nich
korzystać najpóźniej po wakacjach.
     Jeżeli przyjmiemy, że internauta wędruje po sieci tylko 3 godziny
dziennie, to za jedną godzinę zapłaci niewiele ponad 1 zł, czyli jedną
czwartą euro.
     We Francji, korzystając z tańszej taryfy, trzeba zapłacić za
godzinne
połączenie 0,85 euro - 3,5 zł. Przed kilkoma dniami, rząd Francji
zaakceptował wniosek France Telecom, aby za korzystanie z Internetu w
określonej porze, przez 20 godzin w miesiącu, opłata wynosiła tylko 100
franków, czyli 17 euro. Oznacza to, że Francuzi będą mieć obecnie jedną
najtańszych w Europie taryf internetowych. Nowa zniżkowa taryfa dotyczy
połączeń z Internetem w soboty, niedziele i inne dni wolne od pracy,
ponadto
w dni robocze od godziny 18, z wyjątkiem środy, kiedy można taniej
korzystać
z sieci już od godziny 14.
     Mieszkający we Francji internauta zapłaci za 20 godzin tańszego
połączenia z Internetem 17 euro, czyli 70 zł.
***
     Czy będziemy mieli najtańszą w Europie taryfę telefonicznych
połączeń
internetowych? Wiele na to wskazuje. Oczywiście tylko w tych miastach, w
których zainstalowane zostaną wspomniane urządzenia. Wiedząc jednak,
jakim
potencjałem technicznym i finansowym dysponuje TP S.A., można się
spodziewać, że wkrótce urządzenia te będą we wszystkich centralach.
     Telekomunikacja Polska S.A. zdecydowała się na ten krok na pewno
nie z
powodu protestu i demonstracji internautów (korzystając z łącza TP S.A.
trzeba obecnie płacić za połączenie z Internetem sporo, bo 5 zł 20 gr za
godzinę), ale dlatego, że poczuła na karku oddech konkurencji. Innych
operatorów sieci telekomunikacyjnej oraz firm - z reguły komputerowych -
zakładających w poszczególnych miastach własne sieci internetowe.
P. DUŻAK
---
BebeK