Re: co sie dzieje z polskim infoseekiem ?

Autor: -= Mr.FX =- (mrfx_at_clan.pl)
Data: Tue 01 Jun 1999 - 17:21:12 MET DST

[...]
> Jezeli - co wydaje mi sie
> sensownym zalozeniem - przyjac grupe osob piszacych na newsy za
> reprezentatywna dla ogolu internautow, wynika stad jasno sformulowany
przeze
> mnie wniosek.

IMO to nie jest sensowne założenie. Dlaczego?
1. Dużo więcej jest czytających.
2. Dużo internautów nie wie nawet co to jest Usenet, mysle że
   mozna powiedziec, ze _wiekszość_ internautów w Polsce nie wie,
   lub nie korzysta (nie mówiąc o pisaniu) z grup dyskusyjnych.

Hmm... trzebaby jeszcze dokładnie określić kto to jest internauta,
tzn. czy panienka korzystająca z e-mail i kilku usług firmowych w
swoim przedsiębiorstwie to internautka czy nie - a jeżeli w wolnym
czasie przegląda jeszcze www czy to zmienia diametralnie stosunek
do niej jako "internautki"? BTW. Słowo to jakoś w ogóle mi nie leży.
Np. u mnie w firmie są osoby intensywnie korzystające z poczty a o
WWW czy Usenet nie mają nawet pojęcia (trochę przesadzam, ale napewno
nie korzystają z tych usług).

[...]
Otoz juz gdzies tak od prawie dwu lat w
> publikowanych w Polsce wynikach badan ankietowych nt. Internetu wiekszosc
> ankietowanych deklaruje korzystanie z Internetu wylacznie albo glownie w
> domu. Sa pewnie gdzies jeszcze wyniki niektorych tych ankiet na sieci,
mozna
> poszukac...
> Wiec IMHO ci "nie placacy" stanowia obecnie zdecydowana MNIEJSZOSC.
[...]

Też wydaje mi się, że "nie placacy" to mniejszosc, czy tak zdecydowana to
nie
jestem pewien, duzo osob korzysta z Internetu w szkole, na uczelni czy w
pracy.
Jeżeli chodzi o te wszystkie ankiety, to dla mnie nie są one _żadnym_
argumentem.
Jako ciekawostke moge podac, ze z kilkudziesieciu listow dziennie jakie
przychodzi
do jednego z serwisow jakie prowadze, te wysylane z *.tpnet.pl to
zdecydowana
mniejszosc (~25%), wiekszosc wysylana jest z komputerow firmowych.

Pozdrowienia,

--
Mr.FX [myryfykysy]
mailto:mrfx_at_clan.pl