Re: SPAM - co go mogloby zastapic?

Autor: Marcin Debowski (agatek_at_utctu19.ct.utwente.nl)
Data: Wed 19 May 1999 - 21:18:30 MET DST

Maciek Uhlig <muhlig_at_helios.cto.us.edu.pl> wrote:
> Np. calkiem z glowy to co bym moze i kupil:

> - kabel PC - telefon komorkowy brand X
> - zamek Kensington do notebooka
> - plyta Dolby Surround z muzyka filmowa
> - baterie CR2025

> I na strone "iwantit.html".

> Odpowiedni software do tworzenia strony nada kazdej pozycji stosowny kod,
> ktory robot dostawcy ma przeanalizowac.

A zamiast analizy dokonanej przez zdalnego robota nasz "request" z ww.
zakodowanymi potrzebami wędruje do serwera tablicy ogłoszeń, gdzie jest
zestawiany ze zgłoszonymi ofertami. Co więcej, taką tablicę można
skonstruować np. tak, że w razie tylko częściowego pokrywania się naszych
wymagań, informacja o ww. "request'ie" idzie bezpośrednio do dostawcy !
Zresztą oferty wcale nie musza wisiec na tablicy. Tablica może tylko
gromadzić namiary potencjalnych dostawców i rozsyłać im nasze zapytanie!
Tego typu podejścia maką dodatkowe zalety:
- generowany jest tylko konieczny ruch, a nie stada robotów przeszukują
  stada serwerów WWW, trafiając tylko w znikomym stopniu na to co trzeba.
- dotarcie informacji do dostawcy nie jest uzależnione od o
  czestotliwości robocich przeszukiwań.

> Natomiast "tablica ofert producenta" tworzy rynek producenta. To klient
> musi szukac, przede wszystkim dostawcy. Za pomoca wyszukiwarek. Potem
> pytac o oferte. To nie jest model, ktory mi odpowiada. Ja bym chcial

Ale przecież na to samo wychodzi. Czy wystawia się to na lokalnym serwerze
czy posyla zapytanie, to i tak zapytuje się w końcu o ofertę !

> powiedziec: "chce kupic to a to", a niech dostawcy pchaja sie z ofertami.
> Przetarg ala zamowienie publiczne, cokolwiek. Jak mi przysla tuzin ofert,
> to sobie wybiore. A oferty moga przysylac komputery.

W "moim" wariancie przecież to też tak działa :)

> Co do tej lodowki: wlasciciel podaje jej jadlospis na caly tydzien. I ona
> sama zamawia polprodukty przez Internet :-).

Jakieś 2 miesiące temu był o tym krótki programik na CNN'ie :)
Przedstawiano w nim kompletnie zinternetowane mieszkanie i m.in. pierwsza
kuchenkę mikrofalową podczepiona do internetu :)

> Trzeba zupelnie odwrocic pojecia, odejsc od starego schematu. Siec daje
> takie mozliwosci, tylko trzeba to zrobic.

Ale dlaczego na siłe :) ?

--
Marcin Dębowski
/\/ UTCT/MTP, http://www.pg.gda.pl/~agatek, agatek_at_utctu19.ct.utwente.nl