Re: spam (bylo: Lacza dzierzawione - o co tu chodzi?)

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 12 May 1999 - 13:25:05 MET DST

Dnia 12 May 99 o godz. 4:58, Robert Maron napisal(a):

> odcinal, bez zadnego (niemoralnego 8-) szantazu; Twoj serwer jest
> zagrozeniem dla innych internautow, jest zagrozeniem dla budzetu Twojej
> firmy/uczelni (moze nie wiesz, ile ruchu potrafi wygenerowac taki cichodajny
> rilej?); a Ty jestes zadowolony, ze tak sie ladnie postawiles i zapytales

A Ty popadasz w histerie i mowisz jak oszolom. "Zagrozenie dla Internautow",
"dla budzetu". Dla kogo jeszcze? Moze dla pokoju swiatowego?
A co do szantazu i odcinania, to przeciez najpierw wpisuja do bazy, a dopiero
potem szantazuja - ze jak nie zablokujesz relayowania, to ci co korzystaja z
ORBSa nie beda dostawac od ciebie poczty ;-|. I blokowanie poczty z takich
relayow, i szantazowanie jest niemoralne.
Zreszta pamietasz, ze swego czasu do bazy ORBSa dostal sie plearn.edu.pl? Ja
to uwazam za niezly skandal. Gdybym jako admin korzystal z ORBSa, to po czyms
takim natychmiast bym zrezygnowal i jeszcze bym pare inwektyw do nich (tzn.
do ORBSa) wyslal.
A co do ruchu, to od czasu mailbomb ktore byly wysylane do jednego z moich
userow, aktywnosc sendmaila mam stale pod kontrola... Moze i sobie ewentualny
spamer troche powysyla przez moj serwer, ale zaraz go odetne.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl