Re: Lamerstwo w Polskim Internecie (off topic)

Autor: -= Mr.FX =- (mrfx_at_clan.pl)
Data: Fri 30 Apr 1999 - 16:51:55 MET DST

> [...]
> I nie sa mali dlatego, ze krotko istnieja (to tez), ale dlatego, ze moga
> dzialac TYLKO lokalnie, a poza tym TP S.A. zwalcza ich jak moze
> wykorzystajac swoja przewage (zarabia glownie na miedzynarodowych i
> miedzymiastowych). Znany jest przeciez przypadek, kiedy lokalny operator
> chcial okablowac jakas wies, ktorej TP S.A. nie chciala okablowac przez
> lata. Po kilku dniach przyszli Panowie od TP S.A. i zaproponowali
przylacze
> do nowej centrali radiowej po cenie 1 zl oplaty instalacyjnej. Przypadek ?

A czy to źle? Dzięki temu lokalnemu operatorowi wieś została okablowana.
Czyż nie chodzi właśnie o to?

[...]
> Mam numer np. Medianetu, powiedzy 0205454.
> Mam numer TP-NET-u, 0202122.
>
> Lacze sie na ten pierwszy i place:
> 1) oplata 0.26 zl dla operatora sieci telefonicznej, przez ktora sie
lacze
> 2) oplata dla firmy Medianet, operatora serwera dostepewego do ktorego
sie
> lacze
>
> Lacze sie na ten drugi i place:
> 1) oplata 0.26 zl dla operatora sieci telefonicznej, przez ktora sie
lacze
> 2) plata dla operatora serwera dostepewego, do ktorego sie lacze.
> [...]

Doskonale rozumiem Twój sposób myślenia, Twoje okreslenie 'dostępu
do Internetu'. Przykład ten był zbędny. Ja się po prostu z tym nie zgadzam.

Mieszkam w małym mieście, do najbliższego węzła POLPAKU mam na
tyle daleko, że mogę chwilowo zapomnieć o łączu stałym. W grę wchodzi
jedynie dial-up. Dostęp do Internetu w ten sposób oferuje wiele firm. Dla
Ciebie kończy się on na ich modemie dostępowym podłączonym do łącza
komutowanego TPSA. Dla mnie kończy się on *u mnie w domu* na moim
modemie podłączonym do mojego komputera. W końcu ja chcę mieć dostęp
do Internetu *w domu*, a nie gdzieś tam u providera i nie obchodzi mnie nic
co się dzieje pomiędzy Internetem a moim komputerem. Tak więc dostęp
do Internetu w moim rozumieniu kosztuje tyle ile rzeczywiście za niego
płacę.
Poprzez MTL mam dostęp dodzwaniany za 300PLN miesięcznie bez ograniczeń.
(plus kilkanaście złotych za pojedyńcze impulsy podczas logowania). Ty
jakoś dziwnie rozgraniczasz opłaty dla operatora sieci telekomunikacyjnej
itd. Przecież to są również koszta, które ponosisz za dostęp do Internetu!

--
Mr.FX [myryfy... BLX286 : Exception Error 1313 at 00131313h:0e General
Protection Fault