Re: Lamerstwo w Polskim Internecie

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_wsp.krakow.pl)
Data: Fri 30 Apr 1999 - 14:21:27 MET DST

Merlin wrote:

> Ty zrob tak samo. Chyba nie zdajesz sobie sprawy z tego, ze telekomunikacja
> wprowadzajac 0202122 dokonala istnej rzezi ISP'ow. Jak tak dalej pojdzie
> to oni wygina. Nie bedzie ich - nie bedzie konkurencji - bedzie monopol.

O jakiej ty "rzezi" ISPów piszesz? Skąd wziąłeś takie informacje?
Od roku 1996, czyli mniej więcej od czasu kiedy TPSA zaczęła wprowadzć
0-202122, prowadzę w sieci listę ISP-ów w Polsce (zobacz:
http://www.wsp.krakow.pl/providers/providers.html lub
http://www.providerzy.w.pl/). W roku 1996 miałem na swojej liście około
50 firm (nie liczę tego, że niektóre miały oddziały w kilku miastach).
Obecnie nie chce mi się liczyć ile ich jest, ale już chyba ze 150 -
możecie sami sprawdzić pod powyższym adresem. Z tych firm, które miałem
na liście w 1996 r., tylko dwie - o ile dobrze liczę - faktycznie
przestały istnieć. Zniknęło też parę firm, które pojawiły się już
później, po 1996 r., ale w sumie wszystkich "znikniętych" było nie
więcej niż 10. Kilka przekształciło się w inne firmy, o innych nazwach,
innej formule prawnej, ale dalej działają. Większość działa i ma się
dobrze, rozbudowuje sieć oddziałów, powstaje też wiele nowych firm w
prawie niezmiennym tempie około kilku miesięcznie. Więc przestań pleść o
"rzezi".

--
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa