Re: ANNOUNCE: oficjalny mirror freshmeat.net

Autor: Marcin Labuda (martin_at_task.gda.pl)
Data: Sun 25 Apr 1999 - 03:00:28 MET DST

Artur Grzymala <artur_at_zoo.pl> wrote:
> [...]
> : Zestawielm, o ile mi wiadomo, pierwszy mirror freshmeat.net w Polsce. Nic
> : nie stoi na przeszkodzie, aby w sieci TPNET czy NASK powstal nastepny.
> : Moze on byc wtedy realizowany albo ode mnie, albo ze zrodla.

> Chodzi mi wlasnie o ,,nastepny. Moze on byc wtedy realizowany albo ode
> mnie''. Ktos napisal, ze dostep do mirrora z polpaku jest gorszy niz do
> mirrorow zagranicznych. Dlaczego zamiast napisac, ze mozesz rozdzielic
> ruch na inne, gdy ktos z tpnet chcialby sie w to bawic, twierdziles,
> ze jedynym sposobem na poprawe sytuacji jest nekanie tpsa o poprawe

Bo to jest prawda. AFAIK freshmeat dziala tak, ze jezeli w danym kraju
powstaje mirror tej strony, to wszystkie odwolania z tego kraju sa
przekierowywane na mirror. Nikt nie wnika w to jaka jest jakosc polaczen
miedzyoperatorskich w danym kraju, poniewaz powinny one byc lepsz, niz
polaczenia ze swiatem (to chyba tylko u nas jest tak, ze gdy lacza
zagraniczne maja przepustowosc liczona w dziesiatkach Mbps, to bramki
maja pojedyncze Mbps). Z tego wynika, ze przekierowanie jest robione raz.
Ty proponujesz, abym u siebie zrobil nastepne przekierowanie.
To juz jest lekko bez sensu, gdyz np. rozwiazanie DNS dla trzech
host'ow po kolei bedzie takze trwalo (pomijam to, ze redirekt takze
wprowadza pewnie opoznienie). Jezeli wiec ktos posiada lepsze polaczenie
z mirror'em zagranicznym, to powinien sobie wybrac mirror np. niemiecki,
szwedzki czy amerykanski. Na jedno wyjdzie...

> Nie mam wlasnych numerow dostepowych,
> a tpsa nie ma mozliwosci zwiekszenia przepustowosci mojego lacza,
> ale dopoki nie przeniose sie w strefe mozliwosci ;-), moge zrobic
> mirror dla 020 z tego samego wezla. Czy masz mozliwosc uaktywnienia
> swojego pasywnego mirrora i przekierowywania zapytan z kilku klas C
> na mnie? Czy podanie tych klas i wymiana listow dotyczacych kwestii
> technicznych zastapi ,,centrum koordynacyjne''?
[...]

Mozesz sobie zestawic mirror np. pod adresm http://moj.serwer/freshmeat i
rozglosic to. Mysle, ze bedzie to "zdrowsze" rozwiazanie, niz podwojne
przekierowywanie.

--
-ml
ps. Reszte prosilbym na priv, bo dyskusja zaczyna zawracac do punktu