Re: news.tpnet.pl (Re: Czy w polskim Internecie jeszcze cokolwiek

Autor: Wojciech Malek (wmalek_at_cst.tpsa.pl)
Data: Wed 14 Apr 1999 - 10:06:21 MET DST

Marek Baczek wrote:

> Mysle, ze jednak wielu, szczegolnie, ze przeszliscie z INNa na DNews a
> potem na Typhoona, wiec to nie moze byc przypadek tylko przemyslana
> decyzja.
> Jakie byly przyczyny? (jesli to nie tajemnica)
OK, sam tego chciales ...
INN byl uzywany dosc dawno (jeszcze zanim zaczalem pracowac w Tepsie). W
tych czasach byl on strasznie upierdliwy administracji i malo stabilny
(po szczegolowy opis bojow stoczonych z INN odsylam do Konrada Plicha).
W zwiazku z tym trzeba bylo poszukac czegos INNego. Wybor byl w tym
czasie pomiedzy DNEWS a Netscape News Server. Poniewaz nie bylo
mozliwosci, zeby porzadnie obciazyc serwer w testach wewnetrznych, wiec
wydawalo sie ze DNEWS jest calkiem ok (NNS w tej wersji to bylo dno i
bable). Po jakims czasie okazalo sie, ze przy wiekszym obciazeniu nie
wyrabia sie. Wiec znowu trzeba bylo poszukac, tym razem rozejrzalem sie
po duzych ISP, zasiegnalem konsultacji w Teleglobe i zakupilsmy soft z
Highwind, ktory wedlug mnie jest rewelacyjny, jedyne co teraz sie nie
wyrabia to sprzet, oprogramowanie jest cholernie stabilne i bardzo
wydajne.

Pozdrawiam
Wojtek Malek