Re: news.tpnet.pl (Re: Czy w polskim Internecie jeszcze cokolwiek dziala ???)

Autor: Andrzej Bort (bort_at_polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 09 Apr 1999 - 12:23:04 MET DST

Wojciech Malek <wmalek_at_cst.tpsa.pl> wrote:

> Moze tak, moze nie. Nikt z szanownego grona administratorow nie ma
> problemu z tak duza liczba klientow na tak malej maszynie. Proces zakupu
> nowego sprzetu niestety nie jest tak sprawny jak w prywatnej firmie, ale
> mimo wszystko posuwa sie do przodu.

Zgadza się, że nikt nie ma takiego problemu. Aczkolwiek warto mimo
wszystko wspomnieć, że żaden serwer nie jest tak bardzo "otwarty".
Prowadzenie pewnej polityki dostępu do serwera news i jej przestrzeganie
zaowocowałoby zmniejszeniem obciążenia takiego serwera, a co za tym
idzie, polepszeniem jego jakości (tak mniemam).

Wojtku, mój post nie był pisany pod Twoim adresem (bo ja wiem, że
starasz się robić co możesz), lecz pod adresem użytkowników. By używali
innych szybkich serwerów (jeśli mają dostęp, a z reguły da się to
załatwić). A news.tpnet.pl niech zostawią sobie jako tzw. "rezerwę".
Takie podejście także zwiększyłoby niezawodność news.tpnet.pl, a pewna
ilość ludzi rozpłynęłaby się nie na jeden serwer, a na kilka czy
kilkanaście... Może naprawdę czas na stosowanie większych restrykcji w
dostępie do news.tpnet.pl? (nie, ja niczego nie wymuszam, ja tylko
delikatnie sugeruję).

> Co takiego mam odpisac na to, ze od jakiegos czasu znikaja posty? Nie
> wyrabia sie i/o, nie wyrabia sie procesor(y). No i co z tego wynika?

Nie powiem nic ponad to, że sam najlepiej wiesz, że skoro maszyna jest
za słaba, trzeba albo dokonfigurować, albo ograniczyć dostęp, albo...
kupić nową maszynę...

> Jeszcze kwestia samego oprogramowania, powracajaca jak bumerang co jakis
> czas na liste. Ze uzywamy dupnego oprogramowania, ze inn jest najlepszy
> itd. Najwieksi operatorzy na swiecie uzywaja highwind, to znaczy ze
> wiedza co robia (chyba?) i nie widze wiekszego sensu polemizowac na ten
> temat.

Może ci najwięksi operatorzy nie mają aż takiego ruchu jak
news.tpnet.pl? Nie, ja tego nie wiem na pewno, po prostu domniemuję.
Temat oprogramowania także był wałkowany nieraz, więc go już z definicji
pomijam.

P.S.
FUT: pl.news.admin

--
Andrzej Bort, bort<at>polsl.gliwice.pl   *** My personal opinions ***
/dev/earth is 98% full ... please delete anyone you can.