Re: Przymusowy w3cache krakowskiego Cyfronetu

Autor: Wojciech Myszka (W.Myszka_at_immt.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 26 Feb 1999 - 09:39:36 MET

Jezeli jednak rozszerzajaco (i po wyrwaniu z kontekstu dyskusji) popatrzec
na to co
25 lutego 1999 napisal Maciek Uhlig:

> Jesli abonent zada polaczenia z IP X, to NIE WOLNO mu w zamian oferowac
> polaczenia z IP Y, chocby w IP Y rezydowal dokladny klon IP X. Zadaniem

To wyjdzie nam, ze jezeli ja zadam polaczenia z IP X to operator ma psi
obowiazek takie polaczenie mi zrealizowac. Dodajmy do tego ze ma to byc
polaczenie "rozsadnej jakosci" (to znaczy takie, ktore uzmozliwia
sciagniecie dostepnych pod wskazanym adresem informacji).

No, i zaden z operatorow tego warunku nie spelnia!

I mamy pomysly roznego rodzaju mirrorow i keszow (dobrowolnych i nie).

Zwroccie uwage, ze oficjalny mirror jakiegos miejsca w Internecie
szczescia nie daje (i pamietam oburzone glosy na POLIPIE ze mirrory sa nic
nie warte, bo mirroruja za rzadko, albo zle).

Wychodzi na to ze "spolecznosc internetowa" domaga sie sprawnych lacz
miedzynarodowych (jeden chce do USA, inny do Europy, ktos ma ciotke w
Australii i tez chce dobrego lacza) a dostawcow stac, co najwyzej, na
obowiazkowy cache...

A teraz to juz jest wyscig jak utrudnic zycie (czytaj post Macka
Dobrzenskiego "Ciekawsze..."

Pora umierac, a internet zostawic milosnikom "golych bab" i spamu...

Wojtek

--
Wojciech A. Myszka   ---(___C'>        W.Myszka_at_immt.pwr.wroc.pl
Wroclaw University of Technology,  Institute of Material Science