Re: Przymusowy w3cache krakowskiego Cyfronetu

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 25 Feb 1999 - 12:40:36 MET

Dnia 25 Feb 99 o godz. 9:40, Jerzy.Pawlus_at_cyf-kr.edu.pl napisal(a):

> Oczywiscie, ze najpierw go sprawdzilismy na wybranej podsieci.
> Doswiadczenia byly zachecajace.
Dziwne, ze ja juz przy pierwszej probie sciagniecia wiekszego pliku natknalem
sie na efekty zupelnie NIEzachecajace... :-(

> Wiekszosci wystepujacych problemow
> bylismy swiadomi. Co wiecej do dzisiaj nie mamy zadnego dowodu
> na istnienie problemu, ktorego nie daloby sie obejsc. Mimo toczacej
> sie tutaj dyskusji na ten temat.
Zatem prosilbym o podanie sposobow obejscia problemow wymienionych w
pierwszym liscie, ktory rozpoczal watek "Przymusowy w3cache..."
Przypominam:

Problem pierwszy:
> Poniewaz cache przechwytuje polaczenia TCP, serwer WWW z ktorym
> sie probowalismy polaczyc zobaczy zamiast naszego adresu IP
> adres cache'a.
[...]
> Przyklad: baza danych Math Review, do ktorej Uniwersytet Jagiellonski
> wykupil abonament, i z ktorej niestety sie nie da obecnie skorzystac.

Problem drugi:
> Cache wydaje sie nie zauwazac, ze sciagnal tylko czesc danych
> zanim urwalo sie polaczenie z serwerem WWW. Gdy uzytkownik
> naciska klawisz "Reload", cache zamiast ponowic probe sciagniecia
> dokumentu zwraca ten sam niekompletny fragment, co za pierwszym

Problem trzeci:
> Cache nie obsluguje sciagania dokumentow we fragmentach (pole 'Range'
> w naglowku HTTP).

Problem czwarty:
> Na koncu listu dolaczam odpowiedz
> cache'a na polecenie HEAD - jak mozna zobaczyc, dostalem caly
> dokument.

Prosilbym o konkretna i jasna odpowiedz, co uzytkownik ma zrobic i jak
obejsc kazdy z tych problemow.
Prosilbym takze o ustosunkowanie sie do ponizszych watpliwosci autora
oryginalnego listu nt. "Przymusowego w3cache...", to znaczy o odpowiedz
(najlepiej z przykladami), jak cache zachowuje sie w nastepujacych
przypadkach:

Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl