Re: domena com.pl

Autor: Zbigniew Zych (zych_at_use.address.from.sig.onet.pl)
Data: Tue 23 Feb 1999 - 13:19:38 MET

Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:
> To jest zwyczaj istniejacy od lat, kiedy jeszcze www nie bylo i nikt nie
> uzywal "DNSu zamiast wyszukiwarek" (wtedy dotyczylo to serwerow ftp). Idac za

Zwyczaj, powszechność używania... Ale nie *ZAKAZY*.
Ktoś sobie założył "www.com.pl" - jego problem - jak będzie potem postrzegany.
Jestem przeciwny jakimkolwiek ograniczeniom i zakazom.
Kto niby miałby podejmować decyzje jakie to usługi są popularne,
jakie już nie są, itd...

> twoja argumentacja, moglbym powiedziec, ze glupim zwyczajem jest adresowanie
> poczty na "username_at_domena.com.pl", skoro wiadomo ze tak naprawde skrzynka
> siedzi na jakims hoscie w tej domenie, wiec powinno byc "username_at_jakas-tam-
> bardzo-skomplikowana-nazwa-hosta.domena.com.pl" ;-> A co? Co se beda ludziki

Adres jest adres. I nikomu nic do tego, na jakim to jest hoście.
Zły przykład! :-)

A zresztą.... @friko.onet.pl - to jest na maszynę! :-P ;-)

> zycie niepotrzebnie ulatwiac i "uzywac DNS-u zamiast wyszukiwarki"? ;->>

Czyżbyś wpisywał adresy email ludzi z głowy?
"Kowalski na AGH, to będzie: kowalski_at_uci.agh.edu.pl ???"

> Tak samo w przypadku serwera www, zamiast pisac "jakas-tam-cudaczna-i-
> zupelnie-nieprzewidywalna-nazwa.domena.com.pl" piszesz www. Zauwaz ze na ogol
> to www to jest CNAME. Po prostu takie ulatwienie pracy. Nie wiem jakiego
> edytora na co dzien uzywasz, ale pewnie korzystasz w nim z makr??? ;-)

Już Ci pisałem, że chyba jestem nienormalny :-)
Używam VIMa i nie używam makr. Nawet do poczty i newsów :-)

> Gdzie sie doszukales czegos takiego w moim liscie?

W Twoim nie - tylko rozwinąłem myśl o głupim traktowaniu DNS jako
narzędzie do określania dostępnych usług (BTW, kto korzysta dziś z WKS? ;-)

> Jezeli twoja usluga po ilus tam latach osiagnie rowna popularnosc i
> powszechnosc, co www, ftp i tak dalej, to wtedy byloby sensownie o tym
> pomyslec...

No właśnie: KTO miałby decydować o powszechności???

> Natomiast z drugiej strony, komus kto celowo wymyslilby sobie nazwe uslugi

A jak niecelowo, to też zabronić? Usługi, nakazać zmianę nazwy usługi?

> A dlaczego nie:
> http://server5.greatprovider.com/html/customers/myfirm/welcome_page.html ???
> Przeciez DNS to nie wyszukiwarka... ;->>

Jeśli już to:
  http://a.greatprovider.com/mojafirma-z-nazwa-na-a/

Po co mnożyć ścieżki?

> Hmm... sugerujesz, ze w tym przypadku tak naprawde to nie jest www.com.pl,
> tylko com.www.pl? Najwyrazniej moj DNS cos zle widzi... chyba go do okulisty
> bede musial zaprowadzic... ;->>

Nie sugeruję - podałem przykład.

> Dobra. Zaloz sobie firme komputerowa pod nazwa "Adwokat". Potem miej
> pretensje do niedouczonych klientow, ze nie moga pokumac, czym wlasciwie
> twoja firma sie zajmuje... ;->

Nie założę, tak jakbym nie zakładał "www.com.pl".
Ale jestem przeciwny wszelkim ograniczeniom i zakazom.
Głupim zakazom. Urzędasom i biurokracji. Ot co.

PS: powyższe opinie są wyłącznie moimi prywatnymi opiniami.

Pozdrowienia,

--
Zbigniew Zych         http://marlin.onet.pl/~zych/    mailto:zych-AT-onet.pl