Re: Maskarady z linuxem, było: Re: Dotycz

Autor: Michał 'CeFeK' Cegła I (cefek_at_hehe.com)
Data: Mon 22 Feb 1999 - 20:05:07 MET

On Mon, 22 Feb 1999, Marcin Rutkowski wrote:

> bezproblemowej komunikacji (dla polaczen inicjowanych z
> zewnatrz) - wiele zalezy od mozliwosci samej aplikacji. Jezeli
AFAIK -- z zewnątrz nie ma takiej możliwości. Może się mylę, ale wtedy
setki adresów IP byłyby niepotrzebe...

> kogo w mojej sieci wyslac ten caly "chlam") - niestety nie wiem
> (moze ktos mnie oswieci) !?
Maskarada wie, skąd pakiet pochodzi i dokąd ma wrócić przy połaczeniu
inicjowanym Z WEWNĄTRZ sieci lokalnej NA ZEWNĄTRZ, ale skąd miałaby
wiedzieć, dokąd ma go skierować po sieci lokalnej, jesli w nagłówku
pakiety jest adres IP serwera maskaradującego? Stąd też wywoływanie
połączeń z zewnątrz nie ma prawa działać -- poprawcie mnie jednak, jesli
się mylę, bo ICQ jakoś działa. Ale nie znam tego programu i nie wiem, z
jakich sztuczek korzysta -- może samo inicjuje połaczenia do serwera. Nic
to, zboczyliśmy nieco z tematyki polipa... :]

Vale!

--
Michał 'CeFeK' Cegła I +-> Michal.Cegla_at_capital.com.pl
+48602513093 +48601246321 [off] `-> http://bbs.capital.com.pl/~cefek/