Re: Staly IP dla dialupowcow

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Fri 19 Feb 1999 - 12:27:32 MET

"Zenek Kochanek" <zenek_at_pik-net.pl> writes:

> My wymyslilismy coś takiego. Na komputerze który sie łączy należy zapuscić
> proces, który w chwili połączenia wyśle informacje o tym, ze jest połączenie
> i jaki jest adres IP tego polaczenia. Informacje WYSLE pod
> SpecjalnySerwerDSN (roboczo zwie to SSDSN). Ten serwer tą informacje łyknie,
> zautoryzuje i zweryfikuje a potem zmieni wpisy w odpowiedniej domenie.

To juz dawno bylo, tyle ze to do konca nie moze dzialac dobre.
Bo jest takie cos jak TTL w DNSie, niby mozna dac bardzo krotkie TTL,
ale wtedy za kazdym razem komputery musza rozwiazywac nasza nazwe
od nowa. No i jest jeszcze taki problem, ze w momencie zerwania polaczenia
wpis w DNSie pozostaje przez jakis czas - w tym czasie pod ten sam modem
moze podlaczyc sie ktos inny, i to moze byc troche dziwne.

> Jest jednak problem: takiego serwera (SSDNS) jeszcze nie ma !

Jak to nie ma. To zreszta nie musi byc zaden specjalny serwer.

> Nie ma też
> klienta dla dialupowcow wiec należy coś napisać. Ale jezeli robilbym to ja,
> to idac po najmniejszej linii oporu jako klienta wykorzystal bym mail albo
> ICQ (bo nie chce mi sie nic pisac w "C")

A to moze byc problem.

> I jeszcze coś. Gdy połączenie się zerwie nie wiadomo czy taki wpis ma
> pozostać - chyba nie, więc jeszcze SSDNS będzie musiał puszczać pakiety
> (ping-i) potwierdzające życie stacji.

No tak. Ale jak czesto ma to robic? Bo jak czesto, to zapycha lacze,
a jak np. co minute, to problemy z DNSem.
Mozna to tez zrobic na maszynie providera - ona wie, kiedy polaczenie
zostalo zerwane - ale to odpada raczej w przypadku TPNETu.

> 4. opracować cennik i sposób pobierania pieniędzy :-)

> 5. część zysku przekazać na moje konto bo pisząc ten list nieco się
> napracowałem.

Mogloby sie okazac, ze ta czesc zysku bylaby ujemna - watpie, by to sie
oplacalo, jesli mozna sobie wykupic normalny staly IP. Przeciez nie da
sie zarobic na usludze, ktora miesiecznie kosztuje np. 10zl.

--
Krzysztof Halasa