Re: tpsa & proxy serwer

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 19 Feb 1999 - 19:47:21 MET

Jaroslaw Rafa <raj_at_wsp.krakow.pl> wrote:
: On Fri, 19 Feb 1999, Szymon Sokol wrote:

:> : 1) proxy potrafi wysylac zdezaktualizowane strony ze swojego cache'a,
[----]
:> Ej Jarku. Myślałem, że Ty to znasz protokół HTTP (hint: pola Expires:
:> i Last-Modified:).
: O Expires pisze w poprzednim moim liscie - jest to wg mnie pole bez sensu,
: bo wymaga ode mnie zebym byl jasnowidzem ;-) A co do Last-Modified, toz
: wlasnie powyzej uzasadniam, ze nie da sie tego sprawdzac na
: oryginalnym serwerze przy kazdym odwolaniu, bo wtedy praktycznie zaden
: zysk z proxy.
Ej. Sprawdzenie Last-Modified: to transfer klikudziesięciu bajtów.
Ściągnięcie całej strony - transfer nie wiadomo ilu, może kilku, może
kilkuset kilobajtów. Naprawdę nie widzisz zysku?

:> W Netscape: wciskasz Reload trzymając shift. Wymusza przeładowanie
:> cache.
: O tym wiem. I jakos nie zawsze to skutkuje... :-(
: A w IE chyba w ogole tego nie ma. Wlasnie teraz siedze w miejscu gdzie
Nie używać IE.

--
  A    GGGG H   H  Szymon Sokół -- administrator sieci
 A A  G     H   H  Uczelniane Centrum Informatyki Akademii Górniczo-Hutniczej