Re: Polaczenie telefoniczne Chiny-Polska via internet

Autor: Maciej Lopacinski (M.Lopacinski_at_gazeta.pl)
Data: Thu 18 Feb 1999 - 15:18:55 MET

"Jarosław Downar" wrote:

> [...]
> Interesuje mnie zorganizowanie lacznosci telefonicznej miedzy Chinami a
> Polska (i vice versa). Jezeli sa tutaj osoby znajace to zagadnienie, to
> bardzo prosze o informacje odnosnie regulcji prawnych, wymagan sprzetowych,
> parametrow laczy niezbednych do takiego przedsiewziecia i oczywiscie w miare
> mozliwosci kosztow takiej inwestycji. Moj znajomy w Chinach twierdzi, ze
> tego typu lacznosc istnieje w Cinach miedzy innymi krajami, oraz ze jest
> spore zapotrzebowanie na takie polaczenia z Polska (oczywiscie taniej niz
> oferuja to chinscy badz polscy monopolisci).

Technicznie jest to tywialne i mozna to zrobic np. na pudelkach Cisco
26xx.
Musisz jednak byc dolaczony w Polsce do ISP posiadajacego wlasne lacze
zagraniczne (TPSA jest zbyt zapchana). Znacznie wiekszym problemem sa
przepisy ktore daja monopol TPSA na miedzynarodowe polaczenia
telefoniczne - chyba, ze znajdziesz prawnika ktory potrafi udowodznic,
ze nie swiadczysz uslug telefonicznych tylko internetowe.