Bez dyskryminacji ze wzgledu na plec - PESEL2000

Autor: Expert (expert_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 09 Feb 1999 - 00:02:21 MET

Przemyslaw Popielarski wrote:

> No to sie juz wyjasnilo. Jako ze Expert jest znanym bardzo zlosliwym i
> mutujacym wirusem, to mu nie jest potrzebna plec.
Czemu tak nieladnie piszesz. Expert jest sympatyczny ;-)

Pytalem sie po co jest plec wpisana do numeru Pesel i tylko tyle ?
I zapytalem sie, wydawalo mi sie slusznie, czy plec w przetwarzanej
bazie danych osobowych moze byc wykorzystywana do dyskryminowania
przedstawicieli jednej plci.

Aby head hunter dzialal w pelni ewtycznie, powinien czytac dokumenty
referencyjne aplikanta w formie bezosobowej, nie wiedzac czy on czy ona
i wtedy podjac decyzje o zatrudnieniu.
Chyba wystapie do Komisji Europejskiej o przyjecie w Unii takiej
legislacji , bez he/she, dla unikniecia dyskryminowania osob ze wzgledu
na plec.

Wszystkie dokumenty aplikacyjne przy ubieganiu sie o prace powinny miec
informacje o plci zakodowane.
Tzn. imie, formy w podaniach maja byc bezosobowe, bez tekstu typu ,
urodzilam syna / urodzil mi sie syn, itp.
Moze ktos zechce ze mna nad tym popracowac.

Juz IKEA stosuje taka odmiana bezosobowa.
Mam przed soba ich katalog i tam:

zadowolony z zakupow w IKEA , przyjdz do IKEA, odwiedzaj IKEA
az mi sie robi jezykowe-brrrrr , jak to czytam.
Jak wymawiam to zauwazylem ze mowie: IKEJA, IKEJI lub IKEII,
Jacek