re: PESEL2000

Autor: Expert (expert_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 05 Feb 1999 - 11:27:13 MET

> Ale fakt ze fragment struktury kodu PESEL w czymkolwiek przypomina
> date urodzenia osoby oznaczonej tym kodem nie znaczy jeszcze ze JEST
> to data w dokladnym tego slowa znaczeniu.

Odwracajac, kawal blachy (karoseria) z 4 kolami, silnikiem i pasazerem w
srodku tez nie musi byc samochodem.
Powiem o tym przy najblizszej kontroli samochodu, ze to nie samochod,
ale dzielo sztuki, a wszelkie podobienstwo do samochodu calkowicie
przypadkowe i niezamierzone i dlatego nie podlegam mandatowi ;-)

Tak wiec KAZDY sposob
> zakodowania stulecia jest tu akurat uprawniony - format kodu
> identyfikujacego osobe jest WEWNETRZNYM formatem systemu PESEL.

No nie przesadzajmy, przeciez opis ze pierwsze 6 cyfr to data urodzenia,
pojawil sie oficjalnie na pismie.

Nastepuje teraz zmiana z uwagi jedynie na rok 2000, czyli napisalem ze
zapis daty w Peselu jest niezgodny z Y2 i to szystko, a jest niezgodny
bo rok 2000 wywoluje zmiane algorytmu obliczania daty,
no chyba ze ktos mi pokaze a piece of software code, w ktorym date
pesela czyta sie tak:

dzien : cyfra(1), cyfra(2)
miesiac: cyfra(3) , jezeli 0 to miesiac : cyfra (4)
                    jezeli 1 to miesiac : cyfra (3), cyfra(4)
                    jezeli 2 to miesiac : cyfra (4), rok c(5),c(6) +2000
                    jezeli 3 to miesiac : cyfra(3) -2, cyfra (4)

         i tak dalej.
Jezeli sie pomylilem to prosze mnie poprawic.

Proponuje : PESEL2000 = 20 cyfr , zgodnosc z Y2 + kilka wolnych na
dodatkowe informacje

Jezeli ktos uzywal dotychczas powyzszej procedury to przepraszam.
Jac.