Re: Thawte Inc. pisze ze certyfikaty VeriSign SSL beda niewazne 01.01.2000

Autor: Andrzej Bort (bort_at_polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 03 Feb 1999 - 12:08:51 MET

Expert <expert_at_friko.onet.pl> wrote:
> To ja juz nic nie rozumiem.
> W Macro place gotowka nie karta a sprawdzaja mnie jedynie na bramce
> wejsciowej.

A wiesz aby, _CO_ oni tam sprawdzaja? Dowiedz się, warto.

> Tam gdzie place gotowka to chyba nie ma zadnego prawa do legitymowania
> klientow .

Mają. Np. mogą podczas wydawania karty upoważniającej do zakupów w Makro
załączyć klauzulę, że zgadzasz się na legitymowanie siebie przy każdym
wejściu do sieci sklepów. Lub cokolwiek innego. Zresztą, dowiedz się w
Makro, na jakich zasadach wydają karty upoważniające do zakupów w sieci
sklepów (bo oni właśnie te karty sprawdzają, a nie karty kredytowe
podczas zakupów).

> ???

Nie ma czasu każdej osobie sprawdać numeru PESEL, daty urodzenia,
podpisu i czego tam jeszcze. To zajmuje czas. A sklepy chcą zarobić. Od
legitymacji ludzi jest policja. Inni się zajmują _przede wszystkim_
zarabianiem pieniędzy, a kontrolują wtedy, kiedy mają ku temu "solidne
przesłanki".

--
-- Andrzej Bort                 bort<at>polsl.gliwice.pl, (032) 230-76-86,
-- Centrum Komputerowe Politechniki Śl.,     44-100 Gliwice, Akademicka 16