Re: Thawte Inc. pisze ze certyfikaty VeriSign SSL beda niewazne 01.01.2000

Autor: Expert (expert_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 03 Feb 1999 - 09:43:35 MET

> Identyfikacja jest przeprowadzana poprzez porównanie podpisu.

Oczywiscie w przypadku gdy identyfikcja i porownanie podpisow jest
fizycznie mozliwe.
Ma to jedynie miejsce gdy kupujacy jest fizycznie obecny w sklepie i
okazuje karte kredytowa , a nastepnie sklada podpis na fakturze.

W internecie nie nastepuje okazanie karty kredytowej, zatem brak wyzej
opisanej procedury.

> Dziwne. Nigdy nie musiałem okazywać dokumentu tożsamości (dowód/paszport
> i co tam jeszcze).
> A, właśnie... Co to za bank Ci to przekazał? Możesz podać oddział? I w
> jakim kraju ten bank się mieści?
Bank po sasiedzku , krajowy, mila Pani powiedziala, ze moze mnie
wylegitymowac, gdy ma watpliwosci ( wedlug uznania).

> Ustawa/rozporządzenie... masz numer?
Jak na razie regulamin platnosci centrum rozliczajacego.

Wykonywanie konkretnej uslugi bankowej przez bank nie wymaga chyba
rozporzadzenia lub aktu ustawowego, jezeli sie miesci w szeroko
rozumianej definicji uslugi bankowej.

> A, właśnie, i tak chyba dziś idę do banku, więc 'pray okazji; odwiedzę
> znajomych informatyków. Dowiem się conieco. PeKaO S.A. oddział Gliwice,
> jak również agencja w Rudzie Śląskiej.

Jest jeszcze kilka innych bankow, ktore moga rozliczac platnosci
kartami, ale chyba rynek dopiero sie tworzy.
Jacek