Re: Doklejanie reklamy do listow niezgodne z prawem Re: smtp.polbox.com kiedy sie ruszy?

Autor: Grzegorz Szyszło (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sun 31 Jan 1999 - 17:08:55 MET

Expert wrote:

> Przeciez napisalem juz, ze zgoda odbiorcy nie oznacza zgody na
> ingerencje w korespondencje na drodze miedzy nadawca a odbiorca.
> Jedynie nadawca moze udzielic takiej zgody, aby do jego listu byly
> doklejane smieci na drodze ku nadawcy.

lecz tutaj odbiorca zgadza sie, ze listy docierajace do niego beda
uzupelnione o tresc dodatkowa, bez naruszania tresci podstawowej.

prawo nie zabrania, bym jak sie zgodzil (np. pisemnie) zeby listonosz
ktory mi przynosi poczte wczesniej ja cenzurowal:)

> Przeciez jak wysylam list do odbiorcy to nie godze sie na zadna
> ingerencje, to chyba jasne jest.
> Odbiorca nie ma tutaj nic do powiedzenia. Chce reklamy to niech sobie ja
> zamowi oddzielnie.
> Jacek

a z kwestii praktycznych. co do poczty odbieranej, mozna sie bardzo
latwo pozbyc doklejek, wystarczy stosowny mailer z odpowiednio napisanym
filtrem.

a nadawanie bez spamu jest jeszcze latwiejsze :) wystarczy skorzystac
z dowolnego publicznego relay SMTP, ktory wcale nie musi nalezec do
providera.