Re: Doklejanie reklamy do listow niezgodne z prawem Re: smtp.polbox.com kiedy sie ruszy?

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Fri 29 Jan 1999 - 22:37:07 MET


Expert <expert_at_friko.onet.pl> writes:

> Nie ma znaczenia czy sie godzisz czy nie na doklejanie reklamy do
> listow.
> List pochodzi od nadawcy, ktory jako autor i wlasciciel praw autorskich
> do listu, takiej zgody domniemanej, dorozumianej , ani jakiejkolwiek
> innej nie wyraza. Zatem deklejenie reklamy dodatkowo narusza
> integralnosc korespondencji jako dziala autorskiego i dodatkowo narusza
> prawa autorskie.

Wiec teraz jest tak: autor wysyla swoje listy przez jakis serwer.
Naturalnie nie jest on wlascicielem tego serwera. Co daje mu prawo
uzywania tego serwera do relayowania poczty? Jesli autor nie zgadza
sie na warunki udostepnienia serwera, albo ich po prostu nie zna (wiec
nie moze sie zgodzic), to nie ma prawa do korzystania z serwera.
Jesli autor zna warunki i zgadza sie na nie (a wiec na dolaczanie
reklam), to serwer moze owe reklamy dolaczac. Mozna zalozyc, ze autor
wysylajac list przez dany serwer godzi sie na warunki, jesli sie zas
nie godzi, to sam dziala niezgodnie z prawem, wiec wlasciciel serwera
nie ma obowiazku nawet dostarczac jego listu, nie mowiac o dbaniu o
jego zawartosc.

Kolejne pytanie prosze z nastepnej dziedziny.

-- 
Krzysztof Halasa
Network Administrator of The Palace of Youth in Warsaw


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 16:19:17 MET DST