Re: Doklejanie reklamy do listow niezgodne z prawem Re: smtp.polbox.com kiedy sie ruszy?

Autor: Expert (expert_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 29 Jan 1999 - 18:05:18 MET

Lukasz Grochal wrote:

> Geezu kolczasty, już po mnie. Ani chybi pójdę siedzieć. Nie dość,
> że mój sendmail bezczelnie dokleja "Received:" i ewentualnie przepisuje
> nagłówki, to jeszcze bydlę ma czelność od czasu do czasu przekodować z
> 8bit na QP i z powrotem...
W odroznieniu od systemu obslugi poczty elektronicznej , ktorego
dzialania wynikaja z zasad dzialania tego systemu to jak slusznie
zauwazasz, doklejenie reklamy do listy e-mail stanowi ingerencje
osoby/strony trzeciej.
Dodatkowo, gdy korespondencje przechowujesz, przetwarzasz w formie bazy
danych to doklejanie reklamy dokonuje modyfikacji tej bazy danych.
I nie ma znaczenia czy tekst reklamy to jeden znak @ czy jest dluzszy.
Istotne jest to ze modyfikacja nastepuje na drodze pomiedzy nadawca a
odbiorca przez strone trzecia, bez uzyskania zgody autora listu, czyli
nadawcy.
Niewatpliwy jest brak zgody nadawcy na modyfikacje tresci swojej
korespondencji do adresata, bo gdyby taka modyfikacje dopuszczal, to by
to zaznaczyl lub samodzielnie dolaczyl reklame do swojego listu.
A skoro brak jest jego zgody to oznacza ze zgody nie wyraza, zatem
modyfikacja korespondencji e-mail przez doklejenie reklamy narusza jego
prawa autorskie.

Przez analogie wyslanie korespondencji listowej / faksem oznacza, ze
korespondencja zostaje dorczona do adresata w formie i niezmienionej
tresci, jak wyslana, nadana przez nadawce.
No chyba ze sie ktos zgodzi, aby listonosz jednak otwieral te listy
maszynowo, nie czytajac i automat dopisywal na koncu listu : reklama :
..../reklama , ale poczta i tak nie wyraza na to zgody.
Jacek