Re: Reorganizacia dialupow w tepsie? - rozwiazanie

Autor: Steven Jurczyk (steve_at_home.pl)
Data: Sat 09 Jan 1999 - 20:39:50 MET

>Co ty gadasz ? Sam konfigurowałem sieć na ponad 100 komputerach
>działającą w jednym segmencie... poza tym nie każdy komputer musi
>pracować po TCP/IP.

Ale jest to troche na sile... w wiekszosci przypadkow tak duza ilosc putrow
oznacza albo jednostke edukacyjna albo wielo-oddzialowa firme w ktorych
zazwyczaj uzywa sie wielu segmentow... zreszta jezeli nawet bys uzyl jednego
segmentu na 150 putrow to i tak bys musial tam wpuscic cala klase C ;))) Na
jedno wychodzi..

>Jak to co ? Nie załamuj mnie Steve. :)

DHCP sluzy do dynamicznego przydzialu adresow IP. Natomiast fakt uzycia
DHCP/BOOTP czy uzywania statycznych przypisan adresow IP do poszczegolnych
putrow nie wplywa na ilosc wykorzystanych adresow IP. I tak i tak nusi byc
ich conajmniej tyle ile jest putrow + adresy zmarnowane ze wzgledu na
topologie.. No chyba ze przyjmujesz przypadek ze 50% putrow dziala tylko w
dzien a 50% tylko w nocy - to wtedy mozna cos zaoszczedzic.... ale ja sobie
nie wyobrazam takiej sytuacji w normalnej firmie - wiec fakt uzycia DHCP ma
sie nijak do ilosci wykorzystanych adresow IP...

Predziej chyba miales na mysli jakas maskarade... ale np. firewall/proxy
serwer i uzycie klasy typu 127.0.0.1 w sieci wewnetrznej...

Steve