Re: Nask i jego 150 Mbps

Autor: Konrad Plich (konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Sun 06 Dec 1998 - 22:48:33 MET

Szymon Sokol wrote:

> Konrad Plich <konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl> wrote:
>
> : Prawda jest taka ze wzajemnie wysylamy sobie z NASKiem ASy naszych
> : klientow wiec w razie np. padu mojago lacza do Polkomtela ruch zamknie
> : sie przez NASK a nie przez Stany.
> : Nie bedzie tak dzialalo w przypadku padu jakiegos lacza skrosnego do
> : sieci akademickich ale to nie polityka tylko technologia: one nie sa na
> : BGP tylko na routingu statycznym.
> A to, że są na statycznym, a nie na BGP, to technologia czy polityka?
> ;->

Technologia:
1. Druga strona musi miec mozliwosc uruchomienia BGP:
AS'a, wlasne adresy PI itd. W przypadku sieci "zrzeszonych" w POL34
zachodzi to rzadko. Natomiast np. lacze skrosne z NASK jest w BGP
bo jest taka mozliwosc.
2. TPNET zestawia BGP tylko z centralnym routerem w Warszawie
(choc w zwiazku z pojawieniem sie pierwszych klientow w innych
miastach zamierzamy to zmienic). Polaczenia skrosne sa z natury
najsilniej obciazone w relacji miasto-miasto wiec pchanie ruchu przez
Warszawe byloby bez sensu.

Zarowno 1 i 2 zamierzaja powoli tracic znaczenie ale na dzisiaj
odpowiedz brzmi: Nie ma mozliwosci technicznej zestawienia laczy
skrosnych na BGP.

                                Konrad Plich