Re: ICM FTP site

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Sat 05 Dec 1998 - 11:00:44 MET

Konrad Stępień <konrad_at_interdata.com.pl>:

> Kiedyś dla TPnetu było szybciej po http. Ale teraz jakoś ftp działa
> całkiem OK (więc mnie odcięcie NASK-u całkiem odpowiada).

trick polega na tym, ze na laczu ICM - TPNET mamy wyzszy priorytet
dla HTTP niz FTP. Z zalozenia HTTP powinno miec charakter bardziej
interakcyjny (mniejsze pliki, krotszy czas oczekiwania) niz FTP
(downloady). Z drugiej strony poniewaz udostepnialismy przez HTTP
oprocz serwisow typu Infoseek, W3cache czy Archie takze zawartosc
archiwow oprogramowania (/pub/), ludzie ktorzy uzywali tej drogi
do sciagania plikow z TPNET praktycznie blokowali na tym laczu
dostep FTP. Obecnie sytuacja sie troche poprawila, tzn. wszyscy
uzywaja do tego FTP i dzieki temu dostep przez FTP powinien
byc lepszy niz przedtem. To wyjasnia zauwazona przez Ciebie zmiane.

Pozdrawiam,

--w