Re: Okno Polski na swiat

Autor: Wojciech Myszka (W.Myszka_at_immt.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 24 Nov 1998 - 11:36:22 MET

On Mon, 23 Nov 1998, Kamil Sumara wrote:

> Przegladam wszystkie posty z polipa i powoli juz trace orientacje
> jakimi laczami Polska polaczona jest ze swiatem.

  Tego nikt (na POLIPie) dokladnie nie wie. Tu w wiekszosci odzywaja sie
  zdesperowani uzytkownicy Internetu, ktorym nie podoba sie stan
  istniejace :-) Lista jest czytana i przez ludzi z NASK i przez ludzi z
  TPSA jednak z obawy przed agresja tlumu zabieraja on glos stosunkowo
  rzadko... Tak, czy inaczj, od tych co czytaja to nie zaleza sprawy
  *polityczne* tylko techniczne. I generalnie z tymi ostatnimi to nie jest
  tak calkiem najgorzej (ale moglo by byc lepiej).

> 1. NASK ma polaczenie naziemne ze Szwecja 155 MB/s. Slyszalem tez o
> polaczeniu satelitarnym do USA. Czy to polaczenie nadal istnieje (i
  ---
  Polaczenie satelitarne do USA nie istnieje (przynajmniej nie jest
  udostepniane akademickiej czesci klienteli) od 1 marca 98
> jesli tak, to jaka ma przepustowosc)? Polaczenie do Wiednia zostalo
> zlikwidowane (czy mam racje?).

  bardzo, bardzo dawno temu.

> 2. TP SA ma lacza jedynie satelitarne do USA - 34 MB/s.

  nie jest to raczej lacze naziemne/podwodne jak mi sie wydaje.

> 3. Niektorzy ISP posiadaja swoje polaczenia ze swiatem (niestety nie
> wiem, ktorzy).

  ATM ???

  Wojtek