Re: Anonim

Autor: Dawid Kuroczko (dk_at_PLEASE--REMOVE--THIS.ssw.krakow.pl)
Data: Sat 21 Nov 1998 - 12:17:10 MET

Jacek Popławski <jpopl_at_kki.net.pl> pisze:
: Dawid Kuroczko wrote:
:>Tzn. chcesz przekonać wszystkich, którzy rozróżniają osoby anonimowe
:>od osób nieanonimowych, by zaprzestały to robić? Czy nie łatwiej
:>się dostosować?

: fffuuj.... i ty używasz Linuxa? ;))) (no chyba, że wszyscy naokoło tak
: robią...;))) ja ciągle słyszę, że jestem jakiś nienormalny - w końcu
: Windows jest takie fajne... no ale offtopic..

Hmm, niech będzie, że większość osób w pl.* używa tylko pseudonimów.
(przynajmniej tak mi się wydaje). Jestem w mniejszości. ;->

:>Załóżmy, że idziesz ulicą na północ.
: wow.. będzie RPG!

Miałem takie same skojarzenie. 8) ;)

: czy nie widzisz _drobnej_ róznicy pomiędzy sytuacją w Usenecie a tą, którą
: opisałeś?
: są nawet dwie:
: - dyskusja nawet z kompletnymi idiotami - nie grozi niczym, poza stratą
: czasu i stresem (ale ten ostatni jest winą samego zestresowanego)

O właśnie o to chodzi. Jeśli Jan Usenetowski zauważa relację, iż duża
część osób anonimowych zachowuje się jak kompletni idioci, to po pewnym
czasie odpowiednio wytrenowana zostanie jego sieć neuronowa i zacznie
świadomie czy nie patrzeć trochę inaczej na anonimów by właśnie nie
tracić czasu. Mechanizm jest MSZ podobny.
   ALE
Nie przeszkadza to wcale, by osoba anonimowa została słynną i znaną
osobą anonimową -- przykładem tego są choćby Jaryła czy STANCZYK.
Inne przykłady Sad Loser, Tristan Adler, Baba Naga (chociaż występują
mniej czy bardziej anonimowo i tak dużo osób zna ich prawdziwe personalia
;->>>>). Wymaga to tylko trochę samozaparcia, ciekawej osobowości
i pisania na wiele grup. :)

: - ludzie piszący na newsy są średnio trochę bardziej inteligentni od
: zwykłego przechodnia - nie powinni mieć takich uprzedzeń

A wiesz, że spotkałem swego czasu osobę, która używała pseudonimu
z uzasadnionych powodów? Obiecałem, że nie napiszę kto zacz, ale
znam taką osobę. :)

:>The reasonable man adapts himself to the world; the unreasonable one
:>persists in trying to adapt the world to himself. Therefore all progress
:>depends on the unreasonable man.
:> -- George Bernard Shaw
: hehe... Kopernik, Einstein... no może starczy dwóch na razie ;)

Kopernik była kobietą! Einstein też. ;)
No, ale ani jedna ani druga nie ukrywały się pod pseudonimami. ;^)

   Pozdrawiam,
     Dawid Kuroczko

--
   | *Dawid Kuroczko* `--.------------------=[Atlantis]=-=' _Kraków_ |