Policja a prawo

Autor: Piotr Solarz (SOLEK_at_USA.NET)
Data: Thu 19 Nov 1998 - 21:28:24 MET

Art. 40. 1.
Ustawy o wychowaniu w trzeźwości mówi:
"Osoby w stanie nietrzeźwości, które zachowaniem swoim
dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym lub w zakładzie pracy,
znajdują się w okolicznościach zagrażajšcych ich życiu lub zdrowiu albo
zagrażają życiu lub zdrowiu innych osób, mogą zostać doprowadzone do izby
wytrzeźwień lub zakładu społecznego służby zdrowia* albo do miejsca
zamieszkania lub pobytu."

Policjant odesłał nas kiedyś na IW na teoretycznie na podstawie tego
artykułou, gdyż jak stwierdził, i jest to zanotowane w wyjaśnieniach:
"dało się wyczuć woń alkoholu, dodatkowo ... stwierdzili, iż pili piwo"
dodatkowego jego argumentu o braku wiarygodności dokumentu poświadczanego
godłem państwowym (legitymacji studenckiej) niestety nie zapisano.
Praktycznie bronił się przed skargą na niego za chamskie zachowanie.

Nie wiem czy wypicie trzech piw zagraża życiu. Może ten policjant ma coś z
wątrobą. Pytanie dlaczego nikt nie chciał podesłać tego na listę?

Dlaczego policja nie stosuje nigdy dalszej części art 40.1. "mogą zostać
doprowadzone do [...] miejsca zamieszkania lub pobytu"?

Piotrek