Re: Anonim (dlaczego warto uzywac pseudonimow)

Autor: Artur Grzymala (artur_at_zoo.pl)
Data: Sun 15 Nov 1998 - 17:02:02 MET

: A dlaczego ci "uczciwi ludzie" nie chcą się podpisać nazwiskiem?
Prawdopodobnie maja powody, a proby wplywania na to w jaki sposob inny
czlowiek sie podpisuje, to lzejsza odmiana wojen religijnych.

Dlaczego nalezy uzywac pseudonimow.
Kiedys na polipie wdalem sie w jakas wymiane postow, w ktorej jeden
z uczestnikow uzyl argumentu, ze skoro twierdze, to co twierdzilem, to
on bedzie mowil ludziom, zeby nie korzystali z uslug firmy, z ktora
jestem zwiazany. Dyskusja nie miala _zadnego_ zwiazku z ta firma, zas
autor podpisal sie imieniem i nazwiskiem.
Moim zdaniem opisany wyzej fakt pozwala wyciagnac nastepujacy wniosek:
Podpisuj sie pseudonimem, Jezeli nie chcesz, zeby ktos w trakcie dyskusji
o kwiatkach napisal, ze en temat nie wiesz, bo Twoj ojciec to ubek,
twoja corka... (na pewno nie ubek ;)), a jak dalej nie bedziesz sie zgadzal
z czyims zdaniem, to sie z toba inaczej porozmawia.

Warto uzywac pseudonimu, gdy probuje sie dyskutowac z ogolnie przyjetymi
normami. Zdarzaja sie ludzie, ktorzy maja hopla na punkcie np. boga
chrzescijan lub innych bogow [1] i moga posluzyc sie w dyskusji bardziej
namacalnymi argumentami niz bezsensowne posty.

: Jak już Ci pisano
Moim zdaniem uzywajac pseudonimow zwraca sie duzo wieksza uwage na dyskusje
i pisze sie po cos, a nie dla kogo

: żyjemy w takiej kulturze
Moim zdaniem "internet" tworzy wlasna kulture, ktora czerpie z wielu zrodel,
ale na pewno nie da sie w niej zyc.

: gdzie zwyczajem jest przedstawianie się
Bylem ostatnio na dwoch przyjeciach, na ktorych poznalem kilka osob, ale
nie uslyszalem zadnego nazwiska, chociaz przedstawiano mnie/mi. Nikomu nie
przeszkadzalo to w rozmowach.

: Postaraj się to zrozumieć!
Uwazam, ze takie stwierdzenie jest wyrazem braku szacunku dla dyskutantow
oraz jeszcze jednym przykladem, ze czesciej dyskutuje sie z "nazwiskiem" niz
na temat, ale to tylko moje zdanie i mam nadzieje, ze nikt nie bedzie go
probowal na sile zmieniac, podobnie jak mojego podpisu.

1. Fragment "boga chrzescijan lub innych bogow" zawiera oczywisty
   falsz, gdyz bog chrzescijan jest jedynym bogiem.