Re: Nieuczciwa (?) reklama ? (dlugie)

Autor: Piotr Solarz (SOLEK_at_USA.NET)
Data: Sun 15 Nov 1998 - 03:46:20 MET

Szymon Sokol <szymon_at_uci.agh.edu.pl> napisał(a) w artykule
:
: Nie, *takich* AFAIK nie ma wcale. Bramki NASK-TPSA mają przepustowość
: w granicach 2Mb/s (krakowska, o ile wiem, tylko 0.5Mb/.s) i do 34Mb/s
: jeszcze daleko. Dlatego też są dość systematycznie zapchane na amen.

Z tymi 34 Mb/s cytowałem tylko poprzednika, w którymś tam poście. Jeśli
chodzi o Wrocław to mamy bramkę 10 Mb/s = niewiele wolniej niż połączenie
TPSA kontra Świat :) Co więcej bramka ta działa na tyle sprawnie, że
news.ict.pwr.wroc.pl jest praktycznie najszybszym i najbardziej niezawodnym
serwerem news dla Dolnego Śląska, i to nawet dla użytkowników numeru
0202122 (do których należę). Jak jest w innych miejscowościach (poza DŚ)
nie wiem.

Chyba zgadzasz się z zasadnością stosowania w3cache? Aby jednak takie
serwery mogły spełniać swoje zadanie musi być spełnionych kilka warunków.

1. Bramki muszą byś szybsze dajmy na to co najmniej 10 Mb/s. Co jest do
zrobienia.
2. Musi być jakieś co najmniej jedno łącze ze światam o prędkości 150 lub
więcej Mb/s.

Przy obecnych cenach dysków i pamięci opłaca się inwestować w bramki
lokalne i potężne serwery w3cache (dużo RAM + GB przestrzeni dyskowej). Nie
oznacza to jednak, że nie trzeba polepszyć jakości połączeń
międzynarodowych.

Piotrek