Re: Anonim

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Sat 14 Nov 1998 - 13:21:28 MET

Dnia 14 Nov 98 o godz. 0:58, Jacek Popławski napisal(a):

> hmmm.. jakby ci to wytłumaczyć.... a załóżmy, że chodzi o sprawę zbyt prywatną
> by podać swoje prawdziwe dane...? np. pytasz się gdzie kupić tanio perukę,
> a nie chcesz, by cały świat wiedział, że jesteś łysy? ;)
> przykład jest wyssany z palca - ale raz musiałem napisać z tego rodzaju
> powodu...
Zgadzam sie, i w pewnym sensie podciagam to pod kategorie przypadkow, kiedy
za jakas wypowiedz "moze ci cos grozic". Chocby tylko smiesznosc.

> a dlaczego zabraniasz mi sprawdzić jak to jest gdy ma się rozdwojenie
> jaźni? ja chcę mieć prawo do 'cierpienia' na tą przypadłość ;)
No jak chcesz, to probuj... ;-) Ja to uwazam za dziwne. To tak jakbym bedac
zdrowym chcial sprawdzic, jak to jest byc chorym. Po co? Nie lepiej sie
cieszyc, ze poki co jestem zdrowy?

> jestem za wolnością słowa
> jeżeli za _powiedzienie_ czegoś coś mi może grozić, to coś tu jest
> chyba nie tak...
Oczywiscie ze jest nie tak, i dlatego wlasnie trzeba sie bronic za pomoca
anonimowosci.
Gdyby faktycznie byla pelna wolnosc slowa to anonimowosc nie bylaby potrzebna.

> chodziło mi o to, że jedną z zalet Internetu jest to, że nie musimy być
> tym, kim jesteśmy w życiu
Ja nie rozumiem tej zalety. Po cholere byc kims innym, niz sie jest???

> ale zostałem do tego zmuszony przez większość
> a to już mi się nie podoba
A mnie nikt nie zmuszal, zawsze pisalem pod wlasnym nazwiskiem i to mi sie
podoba... :-)
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl