Re: Anonim

Autor: Lech Szychowski (lech7_at_pse.pl)
Data: Fri 13 Nov 1998 - 17:00:54 MET

Jacek Popławski <jpopl_at_kki.net.pl> wrote:

: czy sugerujesz, że ludzie posługujący się pseudonimem powinni zostać
: pozbawieni jakichkolwiek praw?

Czy ja napisałem gdzieś o "pozbawianiu jakichkolwiek praw"?

: niedawno toczyła się tu dyskusja o anonimowości przy łączeniu się przez
: TPSA - czy powiesz, że ci, którzy łączą się przez modem nie powinni mieć
: tych samych praw od tych, którzy mają łącza stałe np. na uczelni?

Powinni, o ile spełnią takie same warunki. Jak ktoś ma konto na uczelni,
to jest znany "swojemu" adminowi, który w pewnym sensie za niego odpowiada
(chce, czy nie chce, ale jednak odpowiada). Jak ktoś dzwoni via 0202122,
to nie jest praktycznie znany nikomu - bo TPSA umywa ręce od
odpowiedzialności; tzn. w teorii nie umywa, ale jak jest w praktyce,
widać "na newsach" doskonale).

: PS. przepraszam za ostry ton - jestem wrażliwy na ograniczanie
: czyichś praw :)

A ja jestem zwolennikiem tezy "nieprawdą jest, że Internet należy się
wszystkim i każdy ma prawo do wszystkiego" rozumianej jako "ja mogę
wam nawymyślać i nabruździć, a wy mi możecie skoczyć".

--
	Leszek.
-- lech7_at_pse.pl 2:480/33.7                - REAL programmers use INTEGERS -