Re: Anonim

Autor: Jaroslaw Zielinski (jz_at_winter.info.pl)
Data: Thu 12 Nov 1998 - 11:30:52 MET

Artur Grzymala wrote:

Jaroslaw Zielinski wrote:

> : Nie, jest mnie lub bardziej przemyslana - czasem wrecz instynktowna -
> : reakcja na dzialania im podobnym w sieci.
>
> Instyktowna nietolerancja wynikajaca ze zbytniego uogolnienia.

Tak, ludzie bardzo czesto uogolniaja, bardzo czesto posluguja sie
stereotypami. Byc moze poglad, ze ludzie podpisujacy sie wlasnym
nazwiskiem postepuja w sposob bardziej cywilizowany od anonimow jest
zbytnim ogolnieniem i mozna by znalezc przeciwko niemu wiele przykladow
jednostkowych. Jednak osoba, ktora uzywa swojego nazwiska, zdaje sobie
sprawe, ze to, co pisze bedzie jej przypisane. Jesli postepuje wbrew
zasadom przyjetym w sieci, zdaje sobie sprawe z konsekwencji.

Nic nie stoi na przeszkodzie, by anonimy zachowywaly sie lepiej niz
dotychczas i zatarly to niekorzystne wrazenie, wtedy rowniez zmieni sie
wobec nich stanowisko.

Jaroslaw Zielinski