Re: Maskarada idxxxx = tel.

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Mon 09 Nov 1998 - 16:29:06 MET

In pl.listserv.polip Darius Jack <dariusz_at_usa.net> wrote:
: Napisal do mnie student i powiedzial, czemu tyle piszesz.

: Mowi, stawiam na PCie Linuxa z dynamicznym IP przydzielonym przez TPSA
: domain_name daje dowolna
: user_name daje : idxxx
: loguje sie
: i wychodze w swiat jako

: idxxx_at_nazwa_domeny.pl
: wchodze do serwerow WWW
: i mnie widza jako

: idxxx_at_nazwa_domeny.pl

: zmienie usera na idxxx2
: to mnie widza jako idxxx2

: I skasuja mnie jako idxxx to bede idxxx3 .

: Nie mialem czasu sprawdzic.
: Co o tym sadzicie, czy to brzmi sensownie .

Nie. Chłopak czegoś nie zrozumiał. Po pierwsze, to nazwy domeny
wdzwaniający się do TPSA nie jest w stanie sobie wybrać - zawsze jest
to miasto.tpnet.pl (i hostname też sobie nie wybierze, samo mu się
ustawi np. ppp51). To, że on sobie swojego Linuxa nazwie np. "kubuś"
ma się nijak do tego, co TPSA ma w odwrotnym DNS. To raz.
A dwa, że ten idxxx ma się nijak do nazwy konta, które sobie chłopak
na swoim Linuxie założy. On nie jest zwracany przez tego Linuxa,
tylko przez serwer dostępowy TPSA (w uproszczeniu; w rzeczywistości
być może przez jakiegoś Linuxa, stojącego koło tego Rapporta czy jak
tam się to ustrojstwo zwie).

--
  A    GGGG H   H  Szymon Sokół -- administrator sieci
 A A  G     H   H  Uczelniane Centrum Informatyki Akademii Górniczo-Hutniczej