Re: Prośba o wytłumaczenie

Autor: Darius Jack (dariusz_at_usa.net)
Data: Mon 09 Nov 1998 - 12:35:47 MET

Załóżmy, że skorzystamy z algorytmu
> [...]
> na kolanie, i *spełnia swoje zadanie* - przypisuje w jednoznaczny
> sposób identyfikatory do numerów telefonów, i:
> 1) osoba nie mająca dostępu do bazy numerów już przypisanych nie może
> ustalić, jaki numer telefonu odpowiada danemu identowi (pomijając
> przypadek uzyskania tej informacji od samego właściciela numeru np.
> przez sklep internetowy na WWW, ale to już omówiłem w poprzednim
> postingu);
> 2) nawet dysponując bazą danych TPSA nie jesteś w stanie ustalić,
> jaki ident otrzyma ktoś, kto jeszcze w tej bazie nie występuje.

No akurat ten algorytm to wadliwy jest w znacznym stopniu.

A mianowicie taka byla/jest analogia w nadawaniu kolejnych numerow
telefonow przez ERE.
Czekalem ze zgloszeniem, az przeleci kilka tysiecy numerow, aby uzyskac
taki z odpowiednimi cyferkami.

Powyzszy algorytm ma te wade, ze znajac kod idxxx dla abonenta n,
znam kod idxxx dla abonenta n+1.

Gdyby nadawanie idxxx wymagalo osobistego stawiennictwa w urzedzie
to stajac pierwszy w kolejce, znalbym idxxx wszystkich ludzi z kolejki.

A poza tym to kodowanie wymaga administrowania on-line baza.
A takie systemy dla milionow uzytkownikow na taka skale, (miliony logow
dziennie) nie sa stosowane ze wzgledow bezpieczenstwa. Kto dostanie
baze, ten ma identyfikacje.

> [...]
> Nie daj Boże.
>
> : Mowimy o kodowaniu czy literaturze.
> O jakiej literaturze?
>
> : Dokoncz chociaz watek z P.T. i zadzwon do Inspektora d/s Danych
> : Osobowych i bedziemy wiedzieli, czy admin moze ujawniac takie dane,
> : ze id = imie, nazwisko , a w dalszej kolejnosci = adres + telefon.
> Przypuszczam, że nie może. No i co? To chyba tym lepiej, prawda?
> Nawet jak sobie zgromadzi prywatną bazę par (ident, telefon) czy też
> (ident, nazwisko) to nie będzie mógł z niej zrobić żadnego użytku

No ale wymieniac bezplatnie z innymi adminami to chyba nawet byloby
uzasadnione dla celow zabezpieczenia serwerow www.
Jak ktos jest bad na serwerze A, to moze byc bad na serwerze B.

Jack