Re: Prośba o wytłumaczenie

Autor: Darius Jack (dariusz_at_usa.net)
Data: Mon 09 Nov 1998 - 11:57:24 MET

> Po pierwsze, o ile ja zrozumiałem, to DJ cały czas twierdził, że na
> podstawie znajomości pewnej liczby (padła gdzieś nawet liczba 100)
> takich par (telefon-ident) będzie w stanie ustalić telefon przypisany
> do dowolnego identa, co jest bzdurą.

Jest to skrot myslowy.
Ze 100 par okresli jednoznacznie, jaka klasa algorytmu i konkretnie jaki
to algorytm z wdrozonych na serwerach.

A jak ktos twierdzi, ze algorytm mozna napisac na kolanie i wdrozyc bez
testow, certyfikacji i opisu to nie mam nic do dodania.

> Natomiast byłoby wiadomo, że np.
> Bonik Kujany i Baba Naga to ta sama osoba (a w każdym razie, że łączy
> się z tego samego numeru). I np. mógłbyś wpisać Piotra Trzcionkowskiego
> do killfile niezależnie od tego, jaki nowy pseudonim (Chłop Ubrany? ;-> )
> sobie znajdzie.

Tak prywatnie, to chyba naruszyles Ustawe o Ochronie Danych Osobowych ,
ujwniajac ze Baba Naga to Piotr Trzcinkowski.

Jezeli tego sam nie pisal w postach.

I chyba powrocilismy do sedna, ze konkretny admin www moze ujawnic
znane pary tel = idxxx, na powyzszym przykladzie.

Gdyz P.T. ma konkretny adres, telefon
Czyli ujawniles , ze
Baba Naga = Bonik Kujany = imie, nazwisko, adres, telefon

a Baba Naga w newsach z DejaNews to konkretny profil zainteresowan
i gdy Baba Naga zostanie poslem, to ty ujawniles o czym P.T. pisal w
roku 1998, gdy jeszcze nie byl poslem, jakie mial zainteresowania itp.
itd.

Swiadomie, nieswiadomie ujawniles to co jest przedmiotem ochrony.

Co daje cale to kodowanie tel = idxxx, gdy admin sam napisze,
ze Naga Baba to Piotr Trzcinkowski i cale kodowanie szlag trafia
i ta dyskusja byla o niczym i wszyscy jedynie czas tracilismy.

> Czy uważasz, że
> umożliwienie takiej identyfikacji jest naruszeniem prywatności?

Niech na to odpowie Inspektor d/s Danych Osobowych,
prosze mu przeslac ten post , kto zna jego adres e-mail.

> [1] Stara anegdota: dwóch filozofów dyskutuje, jeden z nich wygłasza
> pogląd: "Głupiec to ktoś taki, kto wygłasza swoje poglądy w sposób
> niezrozumiały dla innych, rozumiesz?" Drugi na to: "Nie..." :->
> --
Ta ja tez nie rozumiem ;-)
Mowimy o kodowaniu czy literaturze.

Dokoncz chociaz watek z P.T. i zadzwon do Inspektora d/s Danych
Osobowych i bedziemy wiedzieli, czy admin moze ujawniac takie dane,
ze id = imie, nazwisko , a w dalszej kolejnosci = adres + telefon.
Bo mnie to nie dotyczy, nie jestem adminem, a problem kodowania ma
dotyczyc uzytkownika z jednej strony, a admina z drugiej.
Jack