Re: Numery i adresy VIP Re: 0202122 identyfikuje dzwoniacego

Autor: J.F. (jfox_at_friko6.onet.pl)
Data: Sun 08 Nov 1998 - 16:42:02 MET

On Wed, 04 Nov 1998 20:24:31 GMT, -=# Cait Sith #=- wrote:

>Istnieje funkcje, ktore sa nieodwracalne - mowi sie na to
>jednokierunkowa funkcja skrotu.

Tylko ze tym razem nie chcesz dokonywac "skrotu". Bo wtedy iles tam
numerow bedzie mialo ten sam id. Choc w sumie czemu nie ?
Odcinasz w razie czego 10 osob, a nie cale warszawa.tpnet.pl.

>Choc znajac algorytm i majac duzo
>czasu (czasami baaardzo duzo czasu, wrecz niewyobrazalnie duzo czasu -
>i na tym opiera sie "moc" tych algorytmow) mozna je "zlamac".

Ze zlamaniem funkcji "skrotu" to nie tak prosto, bo z zalozenia wiele
tekstow generuje taki sam "skrot". Oczywiscie mozna liczyc ze nie
wszystkie beda sensowne, ale czy na pewno mozna?

Tylko w tym przypadku uzycie jakiejkolwiek powszechnie znanej metody
wcale nie wymaga niewyobrazalnie wiele czasu - po prostu wszystkie
numery telefonow kodujesz takim algorytmem i zapamietujesz. Ile jest
telefonow w naszym kraju - 10 mln ? Chyba jeszcze nie.
A i dostepna przestrzen [2+7 cyfr] to znowu nie tak duzo - raptem
miliard mozliwosci do sprawdzenia, czyli rzedu tygodnia pracy..

J.

J.