Re: Nieuczciwa (?) reklama ?

Autor: Darius Jack (dariusz_at_usa.net)
Data: Sat 07 Nov 1998 - 10:06:26 MET


Zbyszek wrote:
>
> Michal Jaskolski napisał
> >Zbyszek napisał:
> >
> >[...]
> >
> >>PS1. Warto, żeby ktoś wreszcie zaczął się przejmować ta ustawą, bo jak na
> >>razie to bywa ona zbyt rzadko wykorzystywana. Z głośnych spraw można
> >>wspomnieć tylko pewien płyn do mycia naczyń i wagi sklepowe ;). A ja w
> >>zasadzie w prawie każdym piśmie komputerowym znajduję reklamy co najmniej
> >>wątpliwe pod względem prawnym.
> >
> >Np. "Nasz komputer zastąpi odtwarzacz DVD i CD, telewizor, magnetowid,
> >czy stereofoniczny zestaw muzyczny zapewniając lepszą jakość obrazu i
> >dĽwięku (...) Dzięki wbudowanemu modemowi odnajdziesz w sieci WWW
> >tysiące utworów, którymi możesz się delektować dzięki technologii
> >Hypermedia"? ;-)
> >
> >Tutaj jednak twórcy reklamy mają jeszcze jako takie pole manewru ("te
> >pliki muzyczne to rzecz jasna midi, a nie mp3")
>
> To wszystko drobnostki. Np. kiedyś przyuważyłem coś takiego:
> "Zwykły program typu x - cena 2000 zł"
> "Program firmy y - cena 499 zł"
> Problem w tym, że w pierwszym wypadku była to cena wersji pełnej, a w
> drugim - upgrade-u. Bardzo wyrażne naruszenie przepisów.

Od technik marketingowych do naruszenia prawa droga jeszcze daleka.
Kupuje w w jednej z sieci supermarketow artykuly spozywcze i bardzo
czesto sa promocje.
|Na promocji sa np. doskonale ciasteczka , ktore smakuja wysmienicie, i
obok jest ten towar zapakowany.
|Tyle ze to czym sie czestuje ma lepszy smak, wykonanie , a zapakowane
jest cos innego, ale mechanizm jest prosty.

jakie to dobre, to prosze dwa opakowania.

|Reklamowac sie nie da.
Wiekszosc technik marketingowych to niedopowiedziane informacje,
bardzo tanio, ale .... |( tego sie nie mowi).

Jak, okazja , dom za darmo, ale z tesciowa ;-)
Jack
sieci



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 16:17:29 MET DST