Re: Numery i adresy VIP Re: 0202122 identyfikuje dzwoniacego

Autor: Jan Rychter (jwr_at_rgstudio.com.pl)
Data: Wed 04 Nov 1998 - 01:44:29 MET

>>>>> "Adam" == Adam Płaszczyca <Adam>:
 Adam> In pl.listserv.polip Robert Maron <robmar_at_lipa.mimuw.edu.pl>
 Adam> wrote:
> [...]

 Adam> Nieprawda - istnieją takie metody które uniemożliwiają
 Adam> odkodowanie informacji. Na przykład crypt, którym są kodowane
 Adam> hasła w systemach unixowych. Z tym, że rozłożenie czegoś takiego
 Adam> jest możliwe inną drogą - znając algorytm można podstawiać
 Adam> kolejne numery i sprawdzać, czy czasem nie uzyska się w wyniku
 Adam> kodowania takiego samego zakodowanego ciągu znaków.
[...]

Gdy dyskutujesz o kryptografii i zarzucasz mówienie nieprawdy swojemu
przedmówcy, radzę zastanowić się najpierw dwa razy czy na pewno wiesz o
czym mówisz i czy przedmówca nie zna się na tym lepiej.

Szczególnie jak ma w adresie Wydział Matematyki i Informatyki UW.

pozdrawiam,
--J.