Re: 0202122 identyfikuje dzwoniacego

Autor: smarkacz (jps_at_NOSPAM.bti.pl)
Data: Tue 03 Nov 1998 - 21:27:09 MET

on Tue, 03 Nov 1998 14:38:34 GMT, Darius Jack wrote:
> Jak TPSA ma zakodowac w id uzytkownika do 0202122 , jego numer telefonu.
> Nie imie, nie nazwisko, ale numer telefonu.

Wczoraj opisałem swoją propozycję, a także skrótowo uzasadniłem
dlaczego uważam ją za bezpieczną.

> Napisalem chyba 100 razy , ze jakby nie robila, to i tak zadnego
> bezpiecznego systemu, procedury nie ma.

To czysta demagogia. Kilka osób tutaj, w tym ja, opisało w miarę
prostą metodę przypisania identyfikatorów numerom telefonów.
Uzasadniliśmy także dlaczego jest ona bezpieczna - jak na razie z
Twojej strony nie padł *ani jeden* sensowny argument obalający
nasze tezy - oczekuję więc, że w końcu uzasadnisz swoje zdanie,
bądź przynajmniej udowodnisz, że się mylimy.

> Gdyz odwrocenie idxxx = telefon to jedynie kwestia opisanej przez mnie
> procedury.

Twoja "procedura" zakłada znajomość metody przyznawania
identyfikatorów, a mimo to są metody, które nawet w takim wypadku
jej się oprą. Druga propozycja zakłada znajomość bazy danych z
przypisaniami - czyli jest do niczego, chyba że akurat Ty masz
możliwości wejścia w posiadanie tej bazy - ale wobec tego możesz
także wejść w posiadanie listy numerów zastrzeżonych.

> A poniewaz idxxx = telefon to telefon = imie, nazwisko, adres VIP a

Nieprawda.

> (jezeli numer zastrzezony to nazwiska nie poda 913/917, ale poda logfile
> serwera www, dla klienta np. platnej uslugi internetowej, jezeli numer
> nie jest zastrzezony to nazwisko, adres poda TPSA 913/917.

Skąd niby będę znał ten numer? Podałeś dwa sposoby - jeden
bezużyteczny, drugi wymagający popełnienia przestępstwa, czy też
raczej jego zlecenia (co chyba też jest przestępstwem).

> Czyli laczenie sie z 0202122 bedzie tak jawne, jak podawanie przez
> telefon swojego nazwiska i adresu .

Bzdura.

> Tyle ze nie bedzie pod 0202122 zadnej anonimowosci.

I tak w tej chwili jest to co najwyżej pseudoanonimowość. Co
więcej, przynajmniej w tej propozycji którą ja przedstawiłem,
jest możliwość uzyskania specjalnego identyfikatora wspólnego dla
wszystkich, którzy nie chcą być jednoznacznie identyfikowalni.

> Nadal otrzymuje oferty skrzynek piwa od niedowiarkow piszacych, NIE DA
> SIE. Bedzie tych skrzynek wiecej to zaprosze.

Chcesz się o coś zakładać? Chętnie, tylko napisz o co dokładniej.

--
[Jacek P. Szymański]#[jps_at_bti.pl]#[htc_at_iname.com]#[IRC: smarkacz]
[Network Admin]#######[ZmieńNa_Fanklub: http://hultaj.bti.pl/znf]