Re: Jak TPSA identyfikuje dzwoniacego na 0202122

Autor: smarkacz (jps_at_NOSPAM.bti.pl)
Data: Tue 03 Nov 1998 - 21:27:16 MET

on Tue, 03 Nov 1998 12:37:05 GMT, Darius Jack wrote:
> po co wielkie slowa, ze nie mozna.
> Mozna.

Nie można.

> W przypadku numerow telefonow nie mamy do czynienia z plaintext, ale
> ze zbiorem stringow typu 0-xx-XXX XXXX
> Czyli 9 znakow istotnych.
>
> I gdy uruchomimy ten algorytm kodujacy , czy jak on sie bedzie zwal
> (hash)
> to dla wszystkich roznych stringow o dlugosci 9 znakow, zawierajacych
> znaki 0-9, wygenerujemy kody stringow , stanowiace baze idxxx dla
> wszystkich numerow telefonicznych w Polsce.

Jeżeli algorytm kodujący nie będzie deterministyczny to jest to
niemożliwe.

> Ale o tym to ucza na lekcjach informatyki i matematyki w szkole
> sredniej.

Ano właśnie. Uczą. Tylko że w niektórych przypadkach na niewiele
się to przydaje.

Powołujesz się tyle na książki, może zaczniesz je czytać? Bo jak
na razie jedynie usiłujesz się wymądrzać, mimo wiedzy bliskiej
zeru.

ps. sygnaturkę wybrałem celowo, specjalnie dla Ciebie.

--
[Jacek P. Szymański]#[jps_at_bti.pl]#[htc_at_iname.com]#[IRC: smarkacz]
[Network Admin]#######[ZmieńNa_Fanklub: http://hultaj.bti.pl/znf]