Re: 0202122 identyfikuje dzwoniacego

Autor: smarkacz (jps_at_NOSPAM.bti.pl)
Data: Tue 03 Nov 1998 - 00:58:48 MET

on Mon, 02 Nov 1998 22:57:22 GMT, Darius Jack wrote:

> Kupily oficjalnie baze. Pomiedzy wydaniem hard -copy, a data
> aktualizacji bazy nastepowaly zastrzezenia numerow, zmiany numerow itd.

Ano właśnie - czyli równie dobrze możnaby żądać zniszczenia
wszystkich książek telefonicznych wydanych do 1997 roku, bo
przecież mogłem zastrzec swój numer w 1998.

> WyraĽnie napisałem co i w jaki sposób
> Jak daleko ?

Wystarczająco. Wystarczy zauważyć, że numer telefonu jest co
najwyżej siedmiocyfrowy (przynajmniej w Polsce), a taki ident
może zwracać na przykład 15 liter lub cyfr w useridzie, albo
nawet więcej - oznacza to że niespełna 1% możliwych useridów
będzie odpowiadał istniejącym numerom telefonicznym, poza tym
część z nich w ogóle nie zostanie przyznana - nie każdy łączy się
przez 0202122.

Właściwie nie ma żadnych możliwości ustalenia numeru telefonu na
podstawie useridu, oczywiście nie mówię o tym, że proponowałem
możliwość zrezygnowania z takiej identyfikacji - wtedy jeden, z
góru ustalony userid byłby wspólny dla wszystkich którzy sobie
nie życzą być identyfikowani (a że każdy by to odciął od
wszystkiego od czego może to inna sprawa).

> Podaj mi gdzie dziala bezpiecznie zastosowana przez ciebie procedura.
> Kraj/ swiat/ instytucja/ zapytam sie/ bedzie ok to cie popre.

Działa i ma się dobrze, w Warszawie, sieć AsterCity. Nie wiem czy
udostępniają na zewnątrz dane swoich klientów, tak czy inaczej
bez ich pomocy nie jestem w stanie dowiedzieć się, że na przykład
xffgtyhj_at_astercity.net to Jan Kowalski. Ja nie wiem kto to jest,
i nie mam możliwości ustalenia tego bez ich współpracy, a mimo to
jeśli tenże xffgtyhj podpadnie na tyle, że będę chciał go odciąć
od usług w mojej sieci, mogę to zrobić bez szkody dla innych
klientów AsterCity.

Oczywiście, jeśli tenże xffgtyhj przedstawi mi się swoim
nazwiskiem, adresem czy czymkolwiek, mogę to zapamiętać i w jakiś
sposób wykorzystać w przyszłości. Tylko że podając swoje nazwisko
zrobił to świadomie i powinien zdawać sobie sprawę z wynikających
z tego konsekwencji.

> ok, patrz wyzej.

Takoż.

> Jezeli jestes pewny bezpieczenstwa to sprobuj to wdrozyc na swoim
> serwerze lub wskaz adres, gdzie taki system jest wdrozony. Moze byc
> lokalnie, na centralce wewnetrznej.

Wdrożony jest już w sieci AsterCity, niedługo zamierzam wdrożyć
podobny system u siebie, jednak nie uda mi się to bez zmian w
źródłach oprogramowania, więc zajmie mi to trochę czasu.

--
[Jacek P. Szymański]#[jps_at_bti.pl]#[htc_at_iname.com]#[IRC: smarkacz]
[Network Admin]#######[ZmieńNa_Fanklub: http://hultaj.bti.pl/znf]