Re: 0202122 identyfikuje dzwoniacego bylo: Re: anonimowosc polaczen z TPSA

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Sun 01 Nov 1998 - 02:28:36 MET

"Tomasz Krawczyk" <tkrawcz_at_zly.kis.p.lodz.pl> writes:

> A teraz dorzuce swoje trzy grosze. Wprowadzenie identyfikacji byloby
> IMHO
> totalnym lamaniem praw o ochronie danych. Dlaczego? Bez mojej zgody
> dowolna osoba mogla by gromadzic o mnie dane.

W ogole bez zadnych telefonow dowolna osoba moze gromadzic dane
o innych dowolnie wybranych osobach. I to od zawsze. Czy to jakis
problem?

Ciekawe tylko gdzie koncza tacy z nadmiarem tych danych - chyba
w szpitalu.

> Caly pomysl opiera sie o to, ze nie mozna namierzyc osoby dzwoniacej z
> TPSA. Dobrze. Ale tak samo nie namierzysz OSOBY ktora korzysta ze
> stalego IP'ka.

Namierzysz. A jesli nie, to mozesz zablokowac caly komputer.
A nie wszystkie komputery, jak z TPSA.

> Wtedy wykonujesz kilka krokow - sprawdzasz jaki to
> serwer - i w drugiej kolejnosci wysylasz jakiegos maila do
> administratora - przekazujac mu swoje uwagi, lub proszac o
> powstrzymanie nadgorliwego idioty.

Albo tcpwrapper odpala identa, sprawdza z jakiego konta ktos sie logowal,
odpala fingera, i znam juz imie i nazwisko, a czasem takze wiecej.
Moge sobie odpalic z crona fingerowanie tej osoby co minute, i bede
dokladnie wiedzial, kiedy zaczyna prace i kiedy konczy.

To jakis problem?
Tak czy owak, moje komputery, z ktorych mozna laczyc sie ze swiatem,
(i ktore nie sa terminalami) udostepniaja identa i fingera, i nie
widze w tym nic zlego.

> reki danych o tym gdzie dana osoba mieszka i jak sie nazywa. Natomiast
> taki mechanizm zapewnialoby udostepnienie logow TPSA - adres, nr
> telefonu i nazwisko osoby.

A co mnie obchodzi nazwisko. Albo skad niby TPSA mialaby je znac.
Zastanow sie.

> A dla nieuswiadomionych - jesli przedstawisz dowody nielegalnej
> dzialanosci danego ip TPSY, np. logi z wlamu, to masz szanse
> dowiedziec sie kto to jest. Na razie powiedzmy, ze jest to oglednie
> mowiac trudne, ale za rok-dwa nie powinno byc problemow ze sciganiem
> takiej osoby.

Problem w tym, ze nawet jesli bede wiedzial kto to jest, to i tak
nie bede mogl odciac _jego_ komputera od mojej sieci.

--
Krzysztof Halasa