Re: Dobrowolna cenzura Internetu Re: Dla dobra ogolu - bylo: (Bylo: Politycy do kostnicy i SF-F to prowokacja)

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Sun 01 Nov 1998 - 22:21:34 MET

On Sat, 31 Oct 1998 16:25:06 GMT, Darius Jack <dariusz_at_usa.net> wrote:

>tez popieram.
>Autocenzura w Internecie.
>Piszemy list. Wysylamy do zwierzchnika, on czyta, przeredagowuje, wycina
>co niepotrzebne , opatruje podpisem i pieczatka i dopuszcza do wyslania.
>
>Ile to moze przyniesc oszczednosci , a ilu bledow ortopraficznych mozna
>uniknac.

Wiesz - wysylajac maile do pewnych ludzi w pewnych sprawach
zobowiazanyjestem wlasnie taka droge odbyc... Normalna procedura
sluzbowa, jakbys nie wiedzial. Sam i na wlasna odpowiedzialnosc to ja
moge sie na newsach wypowiadac, choc niektore teksty rowniez daje do
zaopiniowania szefostwu - konkretine wszystko co odnosi sie do mojej
dzialalnosci zawodowej. I jakos nie uwazam tego za cos dziwnego - a
jakby ogloszono ze wszystkie maile i caly ruch bedzie przechodzil
przezkontrole to pozostaloby mi sie z tym pogodzic - nie moja siec a
firmy, jak sobie komercyjne konto kupie to moge wymagac zachowania
tajemnicy korespondencji, jak korzystam z sieci firmowej - firma
dyktuje warunki. Niedopuszczalne jest jedynie prowadzenie
korespondencji bez uprzedniego poinformowania nadawcy o takiej
mozliwosci - w koncu nie mowimy o totalnej panstwowej kontroli a o
kontroli przez firme tego co z niej i w jej imieniu wysylaja
przcownicy. jak ktos chce tajemnicy korespondencji to skrzynka
pocztowa i automat telefoniczny wisza w hallu.

>Project Echelon podobno bez przerwy cenzuruje caly Internet , niech
>kazdy sobie zrobi takio maly Echeloncik i bedzie ok.

Jeszcze raz polecam lekture:

Stanislaw lem, Cyberiada, Siedem wypraw Trurla i Klapaucjusza, Wyprawa
siodma czyli jak Trurl i Klapaucjusz demona drugiego rodzajustworzyli,
aby zbojce Gebona pokonac.

>Haslo na dzisiaj.
>W ramach podjetego czynu spolecznego z okazji ... zobowiazuje sie
>samodzielnie cenzurowac swoje posty do Internetu.

Jakbym nie cenzurowal... wiesz, wychowalem sie czesciowo miedzy
Krochmalna a Walicow, jesli komukolwiek to cos mowi.

Darek